کتیبه «بانوان عاشورایی» در قم رونمایی شد

آئین رونمایی از کتبیه «بانوان عاشورایی» با حضور جمعی از هنرمندان، اصحاب رسانه و خانواده‌های معظم شهدا در محل هیات هنر و رسانه قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹ - 30July 2023

کتیبه «بانوان عاشورایی» در هیات هنر و رسانه قم رونمایی شدبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آئین رونمایی از کتبیه «بانوان عاشورایی» با موضوع بانوان تاثیرگذار در جریان کربلا، با حضور اصحاب هنر و رسانه و مسئولان استانی در هیات هنر و رسانه قم برگزار شد.

مسعود نجابتی چهره سال هنر انقلاب در رشته گرافیک و مدیر کانون هنر شیعی طی سخنانی با اشاره به انگیزه کتابت متن کتیبه اظهار داشت: حجاب و عفاف تنها مسأله امروز جامعه نیست و توطئه برخورد با آن از دوره رضاخان پهلوی در سال ۱۳۱۴ تا به امروز ادامه داشته است.

وی افزود: با توجه به مباحث روز جامعه، با هماهنگی کانون هنر شیعی و هیئت هنر و رسانه بر آن شدیم تا در این خصوص نیز برنامه‌های متفاوت و موثری را برگزار کنیم.

نجابتی ادامه داد: موضوع جلسات امسال هیئت هنر و رسانه «بانوان عاشورایی» است و این بانوان کسانی بودند که یا در متن حادثه عاشورا حضور داشتند و یا پس از واقعه عاشورا نقش آفرینی کرده‌اند و در مراسمات هیئت هنر و رسانه، به بازخوانی حضور عظیم زنان در جریان عاشورا خواهیم پرداخت و ضرورت دارد تا هنرمندان و اهالی رسانه در این خصوص همچون گذشته، نقش‌آفرینی کنند.

اجرای گروه مارش سپاه، مرثیه سرایی حسن مالکی نژاد و شعرخوانی محمدجواد شرافت از دیگر بخش‌های مراسم رونمایی بود.

در پایان، کتیبه بانوان عاشورایی با حضور مادران بزرگوار شهیدان حسن مختارزاده و مهدی زاهدلویی از شهدای مدافع امنیت، شهید مهدی ایمانی از شهدای مدافع حرم و شهید حسین مالکی نژاد شهید شاخص کشوری بسیج مداحان در سال جاری رونمایی و از مادران شهدا با اهداء لوح کتیبه و هدایایی تجلیل شد.

در مراسم فوق، سردار مهدی کبیری پور جانشین فرمانده سپاه قم، ابوالقاسم مقیمی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم، امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری، نرجس نیازمند عضو شورای اسلامی شهر قم، زینب عبداللهی مسئول امور بانوان استانداری و جمعی از اعضای بسیج هنرمندان و رسانه و فعالان هنری و رسانه‌ای استان حضور داشتند.

مراسم عزاداری هیات هنر و رسانه استان قم طبق روال هر سال، در دهه دوم محرم از روز یکشنبه به مدت سه شب هر شب از ساعت ۲۱:۳۰ در محل هیات واقع در انتهای کوچه ۸ بلوار الغدیر برقرار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها