در نشست خبری همایش ملی شیخ فضل‌الله نوری مطرح شد؛

رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران: شیخ فضل‌الله حافظ نهضت مشروطه از انحراف ساختارشکنان بود/ جمهوری اسلامی هم با نفوذی‌های ساختارشکن مواجه است

حقانی گفت: جمهوری اسلامی ایران هم با گروه‌های ساختارشکن و نفوذی مواجه است که همان عقیده ساختارشکنانه مشروطه را دارند این افراد تقریبا همه استدلالشان را از ساختارشکنان درون مشروطه می‌گیرند.
کد خبر: ۶۰۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸ - 30July 2023

شیخ فضل‌الله حافظ نهضت مشروطه از انحراف ساختار شکنان بود/ جمهوری اسلامی ایران هم با نفوذی‌های ساختار شکن مواجه استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در آستانه سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری نشست خبری همایش ملی «شیخ شهید؛ بزرگداشت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری» امروز (یکشنبه) با حضور دستاندرکاران این همایش آقایان حجت‌الاسلام «محمدهادی رحیمی صادقی» رئیس حوزه‌های علمیه برادران، «محمدحسین کبیریان» رئیس حوزه‌های علمیه خواهران و «موسی حقانی» رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران برگزار شد.

حقانی در این نشست مجازی اظهار داشت: در تهران پژوهشکده تاریخ معاصر متولی برگزاری این همایش است و در قم پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی و در شهرستان نور هم هیات یاران عاشورایی متولی برگزاری این مراسم هستند.

وی افزود: ما به دنبال تبیین راه شهید بزرگواری هستیم که در ۱۱۸ سال پیش روح تازه‌ای بر مبارزات برای استقلال و مبارزه با استعمار دمیدند، ۱۲۰ سال پیش در کشور ما نهضتی به وقوع پیوست که مرحوم شیخ فضل الله نوری از بانیان اصلی آن بود، اما متاسفانه آن نهضت با ورود برخی از افراد نااهل به دلیل بی‌بصیرتی عده‌ای منحرف شد.

رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر گفت: اگر مرحوم شیخ فضل الله نوری موفق می‌شد ما امروز یک تجربه ۱۲۰ ساله حکومت مردم سالاری دینی داریم، ما امروز در حال گذر از پیچ‌های تاریخی مهمی هستیم، جمهوری اسلامی ایران هم با گروه‌های ساختارشکن و نفوذی مواجه است که همان عقیده ساختارشکنانه مشروطه را دارند این افراد تقریبا همه استدلالشان را از ساختارشکنان درون مشروطه می‌گیرند.

وی با بیان اینکه شیخ فضل الله نوری تمام تلاشش این بود که نهضت مشروطه را از انحراف ساختارشکنان مصون بدارد، ادامه داد: ما در این همایش ملی بالغ بر ۱۵ سخنران داریم که مطالب و مواضع خود را درخصوص اوصاف شهید شیخ فضل الله نوری بیان خواهند کرد.

حقانی مطرح کرد: ان‌شالله ما روز سه شنبه (۱۰ مرداد) در محل شهادت شیخ فضل الله نوری میزبان همه افراد شرکت کننده خواهیم بود، علاوه بر این نمایشگاه عکس و سند و نمایشگاه کتاب هم برگزار خواهد شد. همچنین در شهرستان نور مازندران هم چند نفر از افرادی که مقالاتی به دبیرخانه ارسال کردند را دعوت خواهیم کرد تا میزبان مطالبشان باشیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار