فرمانده سپاه ناحیه بردسکن خبر داد؛

برپایی بیمارستان صحرایی با حضور ۵۰ پزشک در بردسکن

«جنیدی» از برپایی بیمارستان صحرایی با حضور بیش از ۵۰ پزشکِ متخصص فوق تخصص و عمومی به مدت سه روز در شهر انابد این شهرستان با پیوست‌های فرهنگی از جمله برپایی موکب و نمایشگاه عفاف و حجاب خبر داد.
کد خبر: ۶۰۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ - 30July 2023

برپایی بیمارستان صحرایی با حضور ۵۰ پزشک در بردسکنبه گزارش دفاع‌پرس از بردسکن، سرهنگ پاسدار «علیرضا جنیدی» فرمانده سپاه ناحیه بردسکن در نشست خبری اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده توسط سپاه ناحیه بردسکن و با مساعدت و نگاه ویژه سپاه امام رضا علیه‌السلام، بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد از یازدهم تا سیزدهم مرداد بیمارستان صحرایی در شهر انابد برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه از اهداف مهم برپایی این بیمارستان صحرایی ویزیت رایگان برای بیماران نیازمند و مناطق محروم است، گفت: در طول سه روز برپایی این بیمارستان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده که با حوزه‌های بسیج در مراکز بخش‌ها صورت گرفته است با ارائه فرم ارجاع امکان ویزیت وجود دارد.

 جنیدی تصریح کرد: پیش‌بینی ما بر این است که بیش از ۳ هزار نفر در طول سه روز از خدمات ارائه شده در حوزه جراحی زنان، اطفال، ارتوپد، اعصاب و روان، اورولوژی، چشم پزشکی، دندانپزشکی، طب سنتی، بینایی‌سنجی، مامایی، جراحی‌های سرپایی و پزشک عمومی برخوردار شوند.

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن با قدردانی از همکاری همه‌جانبه فرمانداری، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، مجمع خیرین سلامت، بخشداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر انابد افزود: محل برپایی بیمارستان صحرایی در مجتمع امام رضا علیه‌السلام شهر انابد است و برای اینکه بیماران از فرصت پیش‌آمده حداکثر استفاده را ببرند در مجاورت این مجتمع ۳ فضای دیگر از جمله مهدیه انابد، مسجد جامع و یک فضای آموزشی برای اسکان مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته شده که بر اساس نوبت‌های اعلام شده تحت درمان قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه براساس بیماری‌یابی‌های انجام شده توسط مراکز جامع خدمات سلامت و خانه‌های بهداشت افراد شناسایی و فرم ارجاع به آن‌ها ارائه شده است خاطرنشان کرد: در روز اول حوزه مقاومت بسیج امام رضا علیه‌السلام بخش انابد و گردان امام حسین علیه‌السلام، روز دوم حوزه الزهرا (س) و بخش شهرآباد و همچنین روز سوم حوزه امام علی علیه‌السلام و قمر بنی‌هاشم و اصناف در نظر گرفته شده است که طبق فرم‌های داده شده به بیماران در روز مشخص مراجعه می‌کنند.

جنیدی با اشاره به اینکه بیمارانی که در تأمین داروهای خود دچار مشکل باشند با همکاری مجمع خیرین سلامت نسبت به پرداخت هزینه دارویی آنان اقدام می‌شود، بیان داشت: علاوه بر این افراد، هر روز ۱۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت که در حوزه دندانپزشکی نیازمند درمان هستند به صورت رایگان تحت درمان قرار می‌گیرند.

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن با اشاره به اینکه در این اردوی جهادی از ظرفیت پرستاران و تجهیزات مورد نیاز درمانگاه نبوت شهرستان نیز استفاده می‌شود، برپایی موکب و نمایشگاه عفاف و حجاب را جزو پیوست‌های فرهنگی بیمارستان صحرایی برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار