دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تهدید توخالی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان، با طرح ادعا‌هایی تکراری تهدید کرد که در صورت هرگونه حمله به اراضی اشغالی، لبنان را به عصر حجر بازمی‌گردانیم.
کد خبر: ۶۰۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱ - 30July 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: امروز رسانه‌های فلسطینی خبری را منتشر کردند که در آن «یواف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشست هفتگی کابینه نتانیاهو در واکنش به تهدیدات اخیر حزب‌الله مدعی شد که در صورت هرگونه حمله به اراضی اشغالی، لبنان را به عصر حجر بازمی‌گردانیم؛ موضوعی که به خوبی اوج عجز و ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله لبنان را به نمایش می‌گذارد.

تهدید اخیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در شرایطی علیه لبنان انجام شده که چند ماه قبل نیز یکی دیگر از مقامات تل‌آویو با همین ادبیات، لبنان را تهدید به بازگرداندن به عصر حجر کرده بود؛ اما امروز «یواف گالانت» در این نشست ادعا کرد که «تهدیدات خارجی از داخل پناهگاه‌های زیرزمینی تاثیری بر ما ندارد، به نصرالله توصیه می‌کنم قدرت ما را نیازماید.»

تهدید توخالی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان

اما این اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنرانی اخیر «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان مطرح شده است که به صهیونیست‌ها درباره ارتکاب هرگونه حماقت نظامی علیه لبنان هشدار داده بود. نصرالله این نکته را به مقامات و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی یادآوری کرده که با وجود حزب‌الله، این رژیم نمی‌تواند به راحتی دست به تهدید لبنان بزند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در طول هفته‌های گذشته، مجدداً بخش لبنانی روستای «الغجر» را به اشغال خود درآورده است، ولی در کمال ناباوری و در فراری رو به جلو با وقاحت و گستاخی تمام، از اقدامات تحریک آمیز نیرو‌های مقاومت صحبت به میان می‌آورَد که البته این موضوع از رژیم اشغالگری چون رژیم صهیونیستی بعید نیست.

تهدید توخالی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان

حال اینکه «سید حسن نصرالله» در پاسخ به تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی در تصرف دوباره روستای «الغجر» به تل‌آویو هشدار داده بود که مقاومت در لبنان هرگز از مسئولیت خود در حمایت از کشور و اقدامات بازدارنده در برابر دشمن شانه خالی نخواهد کرد؛ ضمن اینکه دبیرکل حزب‌الله لبنان این پیام مهم را هم در میان سخنرانی خود به رژیم صهیونیستی ارسال کرد که مقاومت لبنان برای رویارویی با هرگونه حماقتی که از سوی اشغالگران صهیونیست سر بزند، آماده رزم و نبرد با نیرو‌های اشغالگر است.

از طرف دیگر نیز شاهد هستیم که «عبدالله بو حبیب» وزیر امور خارجه لبنان شامگاه شنبه این هفته از نیرو‌های «یونیفل» خواست که نشست سه‌جانبه‌ای برای تعیین مرز‌های لبنان و فلسطین اشغالی برگزار کنند؛ زیرا صهیونیست‌ها از نظر زمینی، هوایی و دریایی، قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض می‌کنند. این موضوع به خوبی نشان از این دارد که لبنان و حزب‌الله لبنان به هیچ عنوان به دنبال تنش و درگیری با رژیم صهیونیستی نیستند و بالعکس به دنبال حل این مسئله از طریق راه‌های دیپلماتیک و با میانجیگری سازمان‌های بین‌المللی هستند.

تهدید توخالی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان

در این میان بهتر است که برای آشنایی هرچه بهتر با این قطعنامه به این موضوع اشاره کنیم که قطعنامه ۱۷۰۱ از قطعنامه‌های شورای امنیت است که در تاریخ ۱۱ آگوست سال ۲۰۰۶ برای پایان دادن به جنگ میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی صادر شده است؛ قطعنامه‌ای که به موجب آن، جنگ میان دو طرف به پایان رسیده و نیرو‌های بین‌المللی به‌منظور برقراری نظم و امنیت و جلوگیری از درگیری دوباره در این منطقه مستقر شدند.

این در حالی است که امروز با گذشت ۱۷ سال از تصویب این قطعنامه شاهد هستیم که مجدداً ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه‌هایی واهی روستای «الغجر» را که در داخل مرز‌های لبنان و در خاک این کشور قرار دارد، اشغال کرده است؛ ضمن اینکه این رژی اشغالگر به جای اینکه به دنبال حل و فصل این مسئله از طریف راه‌های دیپلماتیک باشد و یا به اشغال این روستای لبنانی پایان بدهد، مجدداً زبان به تهدید لبنان گشوده و در اظهاراتی خشن و تهدیدآمیز و البته تکراری بازگرداندن لبنان به عصر حجر را به مقامات لبنانی یادآور شده است.

تهدید توخالی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان

در پایان باید گفت همان‌گونه که رژیم صهیونیستی در دو درگیری اخیر خود با جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حمله نظامی به کرانه باختری شکست خورد، اگر بخواهد تجاوز نظامی دیگری را علیه لبنان آغاز کند، قطعاً با پاسخ سخت و ویرانگر حزب‌الله لبنان روبه‌رو خواهد شد و با سرعت بیشتری به سمت زوال و نابودی حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار