استاندار مازندران خبر داد؛

دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه کربلا مدلی برای احیای اقتصاد روستاها/ اقتصاد ۵۰۰ روستای مازندران احیا می‌شود

«حسینی پور» گفت: طرحی برای احیای اقتصاد ۵۰۰ روستا داریم که با توجه به پیشرفت‌های سپاه کربلا از آنان برای احیای روستا‌ها کمک خواهیم گرفت تا فعال شوند.
کد خبر: ۶۰۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷ - 30July 2023

دهکده افتصاد مقاومتی سپاه کربلا مدلی برای احیای اقتصاد روستاها/ طرح احیای اقتصاد ۵۰۰ روستای مازندران تدوین شدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران امروز در حاشیه بازدید از اعضای شورای تامین استان مازندران از دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه کربلا در روستای سمسکنده ساری در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود ۳۶۰۰ روستای مازندران، اظهار داشت: برنامه پنج ساله برای احیای روستا‌های مولد داریم که باعث کمک به تولید ملی می‌شوند و هم در امنیت غذایی نقش بسزایی دارند و نیز موجب اشتغال جوانان و برگشت به روستا و امید به آینده می‌شوند.

به گفته حسینی پور اگر طرح احیای روستا‌ها با موفقیت انجام شود می‌تواند در سطح ملی هم یک الگوی مناسب اجرایی باشد.

وی با اشاره به اینکه دهکده اقتصاد مقاومتی یکی از نیاز‌های اساسی روستا‌ها در توانمندسازی روستائیان است، اظهار داشت: سپاه کربلا نیاز امروز روستا‌ها به آموزش و توانمندسازی را به خوبی تشخیص داده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در روستاها، اشتغال جوانان است، افزود: آموزش و توانمند سازی در روستا، یک ضرورت است چرا که تولید در روستا‌ها به شکل سنتی صورت می‌گیرد که درآمدزایی برای روستائیان ندارد، اما در دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه کربلا نشان داده شد توانمندسازی در اشتغال موجب احیای اقتصاد، شغل، کسب و کار و افزایش ثروت در روستا می‌شود.

حسینی پور با بیان اینکه در مدل دهکده اقتصاد مقاومتی خرید تضمینی تولید هم وجود دارد، ادامه داد: یکی از بزرگترین دغدغه روستائیان فروش تولیدات است که در این دهکده مدل خرید تضمینی هم ارائه شده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه برخی از شغل‌های روستایی از بین رفته در این دهکده دوباره احیا شده است، خاطرنشان کرد: با دانش بنیان شدن کشاورزی و دامپروری و باغداری، همراه با توانمندی سازی در این دهکده، شاهد ارتقا و افزایش تولیدات سالم هستیم.

حسینی پور با بیان اینکه ۱۵۰ روستا تحت پوشش دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه کربلا هستند، اذعان داشت: طرحی برای احیای اقتصاد ۵۰۰ روستا داریم که با توجه به پیشرفت‌های سپاه کربلا از آنان برای احیای روستاها کمک خواهیم گرفت تا فعال شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار