مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

جشنواره شعر تبری «نوج» یک رویداد هویت ساز است

«آهنگر» با بیان اینکه جشنواره شعر تبری نوج نه صرفاً یک جشنواره بلکه یک رویداد هویت ساز است، گفت: اگر به جشنواره با این نگاه کار شود، نقش ارزنده‌ای در جهت تقویت هویت بومی و محلی خواهد داشت.
کد خبر: ۶۰۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷ - 31July 2023

جشنواره شعر تبری «نوج» یک رویداد هویت ساز استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «احسان آهنگر» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در مراسم رونمایی از پوستر ششمین جشنواره استانی شعر تبری نوج در سوادکوه، یکی از مؤلفه‌های هویت ساز را تقویت هویت بومی و محلی برشمرد و اظهار داشت: رسالت و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد تقویت هویت بومی و محلی است و گویش محلی یکی از مصادیق این مهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه جشنواره شعر تبری نوج نه صرفاً یک جشنواره بلکه یک رویداد هویت ساز است، افزود: اگر به جشنواره با این نگاه کار شود، نقش ارزنده‌ای در جهت تقویت هویت بومی و محلی خواهد داشت.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و ایجاد چالش برای نسل جدید در حوزه فرهنگ و هویت، ترویج فرهنگ بومی و محلی با همه ابزار‌های در دست را رسالت مسئولان عرصه فرهنگ و هنر عنوان کرد و اضافه کرد: این مهم نیازمند برنامه ریزی مدون برای انجام کار ماندگار است.

آهنگر با بیان اینکه شعر رسانه‌ای برای انتقال مفاهیم و معجزه عالم خلقت است، دو عامل ماندگاری نهضت عاشورا را حضور مردم و استفاده از ابزار هنر در روایت عاشورا برشمرد و با اشاره به سخن رهبری تصریح کرد: اگر بخواهیم کاری قابلیت ماندگاری داشته باشد باید در قالب هنر آورده شود.

این مسئول با اشاره به اثرگذاری شعر، عنوان کرد: این اثرگذاری برای شعر مسئولیت و تعهد می‌آورد و از این‌رو، شعر باید در خدمت جریان حق، ارزش‌های والای انسانی و اخلاقی قرار گیرد و شعری که چنین ویژگی‌ای داشته باشد هویت ساز خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بر ضرورت توجه سیاست گذاران جشنواره شعر تبری نوج به هویت سازی تأکید کرد و ادامه داد: اگر در این رویداد به معنا و محتوای غنی از ارزش‌های اخلاقی، انسانی و انقلابی توجه شود، این جشنواره به تمام معنا به یک رویداد هویت ساز برای مازندران تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش و ضرورت بسترسازی برای نقش آفرینی مردم، بر اهمیت مردمی شدن فرهنگ اشاره کرد و اذعان داشت: حضور در صحنه مردم، لازمه تمدن نوین اسلامی است.

جابر خانلری، دبیر اجرایی جشنواره شعر تبری نوج انتقال فرهنگ را در گرو سه دسته سخنوران، نویسندگان و شاعران دانست و گفت: روزی ک جشنواره آغاز به کار کرد حتی در سطح استان مخاطب نداشته است، اما در دوره قبلی شاعرانی از دیگر استان‌ها هم داشته ایم و این مهم بیانگر آن است که زبان تبری به لطف جشنواره در حال رشد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار