معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان:

برخورد با زمین‌خواری در استان کردستان به جد دنبال می‌شود

«اعظمی» با بیان اینکه اجرای احکام قضایی در راستای جلوگیری از تعرضات و صیانت از منابع‌ طبیعی و بیت‌المال و وقوع جرم بسیار حائز اهمیت است، گفت: برخورد با پدیده زمین‌خواری در استان کردستان به جد دنبال می‌شود.
کد خبر: ۶۰۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸ - 01August 2023

برخورد با زمین‌خواری در استان به جد دنبال می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «رضا اعظمی» معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان در مراسم تجلیل از جنگل‌بانان استان کردستان که در منابع طبیعی برگزار شد، با بیان اینکه دستگاه قضایی در راستای صیانت و حفاظت از منابع طبیعی کاملا جدی است و با تمام توان و با حساسیت ویژه‌ای نسبت به زمین‌خواران و تخریب‌کنندگان این عرصه برخورد خواهد کرد، اظهار داشت: انتظار ما این است که دستگاه‌های متولی این حوزه نیز قاطعانه عمل کنند. 

وی از تشکیل چندین پرونده قضایی و محاکمه متخلفان و سودجویان عرصه منابع طبیعی در کردستان خبر داد و گفت: برخورد با پدیده زمین‌خواری در استان به جد دنبال می‌شود.

معاون دادگستری استان کردستان با بیان اینکه اجرای احکام قضایی در راستای جلوگیری از تعرضات و صیانت از منابع‌طبیعی و بیت‌المال و وقوع جرم بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد جهت حفظ منابع طبیعی استان پای کار بیایند.

این مسئول با اشاره به استفاده بی‌رویه از درخت‌های بلوط زاگرس به عنوان زغال در استان‌های همجوار افزود: خوشبختانه این اقدام در کردستان به دلیل حساسیتی که مردم نسبت به جنگل‌های بلوط دارند بسیار کم است و در صورت مشاهده چنین تخلفی، سریعا مردم گزارش خواهند داد.

به گفته اعظمی، میزان تماس‌های مردمی نشان از حساسیت بالای مردم نسبت به مقوله منابع طبیعی است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان یادآور شد: با هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل آتش سوزی، تخریب، تصرف اراضی ملی و قاچاق چوب برخورد قاطعانه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار