مطالبات امام خامنه‌ای از مسئولان-۳۰/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: فرار مالیاتی یک نقص جدی در سیستم مالیاتی کشور محسوب می‌‎شود

زارع گفت: فرار مالیاتی در کشور یک مشکل جدی تلقی می‌شود، زیرا برخی از افراد معاملات بسیار سنگین خود را با شیوه‌های گوناگون به دور از سیستم بانکی انجام می‌دهند تا سیستم مالیاتی نتواند بر آن مالیات اعمال کند.
کد خبر: ۶۰۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۷ - 18August 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: فرار مالیاتی یک نقص جدی در سیستم مالیاتی کشور محسوب می‌‎شود///////اتونشر ایام مرخصی«رحیم زارع» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سنوات گذشته درباره لزوم هوشمند شدن مالیات و جلوگیری از فرار‌های مالیاتی، اظهار داشت: اینکه افرادی می‌توانند به راحتی فرار مالیاتی داشته باشند، بک عیب و نقص در نظام مالیاتی کشور ما محسوب می‌شود و به اطمینان مودیان خوش حساب لطمه وارد می‌کند.

زارع خاطرنشان کرد: سامانه مودیان مالیاتی یک اقدام بسیار خوب بوده است که برای تکمیل و تقویت آن باید تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد، در عین حال باید راه‌های فرار جدید شناسایی و به سرعت مسدود شود تا متخلفان مجالی برای تخلف پیدا نکنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما بر این باوریم که فرار مالیاتی در کشور واقعاً وجود دارد و یک مشکلی جدی تلقی می‌شود، زیرا برخی از افراد معاملات بسیار سنگین خود را با شیوه‌های گوناگون به دور از سیستم بانکی انجام می‌دهند تا سیستم مالیاتی نتواند بر آن مالیات اعمال کند.

وی افزود: در مجموع ایجاد این سامانه یک اقدام بسیار خوب است، ولی تاکنون نتوانسته است به تمام اهداف خود از جمله مسدودسازی راه‌های فرار مالیاتی برسد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها