«پیمان جبلی» رئیس سازمان صدا و سیما در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاعپرس، با اشاره به جایگاه ذائقه سنجی در تنظیم فعالیت ها و اهداف رسانه ملی اظهار داشت: بر خلاف تصور ذائقه سنجی یک حرکت مستمر و مداوم است نه یک اقدام مقطعی. ما در ذائقه سنجی باید تماس با مخاطبان و جامعه هدف از طریق ابزارهای نظرسنجی و مضافاً بهرهگیری از نظرات نخبگان جامعه را لحاظ کنیم.
جبلی خاطرنشان کرد: آنچه از اهمیت برخوردار است عدم محصور کردن فعالیت ها در حوزه ذائقه سنجی است، زیرا مهم تر از ذائقه سنجی ذائقه سازی برای مخاطبان و جامعه هدف است، ما به عنوان بزرگ ترین دستگاه فرهنگی در کشور علاوه بر ذائقه سنجی روزانه، با رصد تحولات جامعه وظیفه مهم ذائقه سنجی را هم بر عهده داریم.
رئیس رسانه ملی بیان کرد: ما متناسب با آسیب های اجتماعی باید بتوانیم برای جامعه هدف ذائقه سازی انجام دهیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا دستگاههای فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب وظیفه ذائقه سازی خود را به خوبی ایفا نکرده اند، گفت: در طول سالهای گذشته دستگاه های فرهنگی و غیر فرهنگی کوتاهی های زیادی در رسیدگی به موضوع عفاف و حجاب داشته اند، این دستگاهها آموزش و پرورش، آموزش عالی و صدا و سیما را شامل میشود. اکنون وظیفه همه است تا با توان بیشتری در این حوزه فعالیت داشته باشند.
انتهای پیام/371