یک تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فیلم‌سازی از اقوام موجب اتحاد بیشتر و وحدت ملی خواهد شد

آتش‌زمزم با بیان اینکه ما هر فیلم خوبی که از فرهنگ اقوام ایرانی داریم از کارگردانان بزرگ است، که نمونه آن ناخداخورشید ساخته ناصر تقوایی است، گفت: فیلم‌سازی از اقوام موجب اتحاد بیشتر و وحدت ملی خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۲ - 04August 2023

فیلم‌سازی از اقوام موجب اتحاد بیشتر و وحدت ملی خواهد شد«مرتضی آتش‌زمزم» تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به ایده برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی اظهار داشت: نفسِ برگزاری جشنواره فیلم که با موضوع اقوام ایرانی است و فیلمسازان را به تولید فیلم با زبان مادری و فرهنگ بومی ترغیب می‌کند، حتمأ در راستای آشنایی نسل آینده با این فرهنگ مفید خواهد بود.

وی آشنایی نسل‌های جدید با فرهنگ و زبان اقوام مختلف کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: امیدواریم چنین جشنواره‌هایی مورد حمایت قرار گیرند و زمینه تولید فیلم توسط فیلمسازان جوان شود و ادامه‌دار باشد.

این تهیه‌کننده و کارگردان سینما ادامه داد: این جشنواره‌ها نباید مختص به یک یا چند دوره برگزاری باشند بلکه باید حتمأ ادامه‌دار باشند و زمینه‌ساز تولید فیلم توسط فیلمسازان جوان باشند تا بتوانیم موجب فراهم شدن یک یادگاری خوب برای آیندگان باشیم.

آتش‌زمزم در پاسخ به اینکه چقدر اقوام مختلف کشورمان در سینما دیده شده‌اند، گفت: فیلم‌های خوبی درباره اقوام ایرانی تولید شده است اما کم است؛ فیلم‌های خوبی درباره منطقه آذربایجان، جنوب ساخته شده است. ناخداخورشید یک کاری است که برای همیشه از یک نوع معماری، زبان و زندگی و یک بوم‌نگاری کامل یادگار خواهد ماند.

وی تاکید کرد: ما در هر استانی از هر قوم باید چند فیلم خوب الف ویژه داشته باشیم تا ثبت فرهنگ آن منطقه در تاریخ باشد. ما هر فیلم خوبی که از فرهنگ اقوام ایرانی داریم از کارگردانان بزرگ است که نمونه آن ناخداخورشید ساخته ناصر تقوایی است.

این تهیه‌کننده و کارگردان سینما عنوان کرد: به‌نظرم تولید فیلم از اقوام مختلف ایران جا دارد و باید حمایت و با فکر توسط فیلمسازان جوان و پیشکسوت انجام شود. این اتفاق موجب ایجاد وحدت ملی مردم ایران خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار