مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین؛

خبرنگاران، جهادگران عرصه رسانه هستند

اسمعیلی گفت: خبرنگاران، جهادگران عرصه رسانه هستند که به مسوولان در حوزه های مختلف یاری می رسانند.
کد خبر: ۶۰۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴ - 05August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، نشست خبری یادواره شهید بابایی و لشگری و شهدای خلبان استان قزوین امروز (شنبه) با حضور «سمیه اسمعیلی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و امیر سرتیپ دوم ستاد «حسین محمدشفیعی» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزار شد.

سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران فقید استان قزوین اظهار داشت: خبرنگاران، جهادگران عرصه رسانه هستند که به مسوولان در حوزه های مختلف یاری می رسانند.

وی گفت: یکی از رسالت های بنیاد شهید، ترویج فرهنگ شهادت در بین آحاد جامعه است و لذا دستگاه ها موظف هستند خدمات در خور و شأن خانواده شهدا و ایثارگران ارائه دهند. همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ ما همه مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم و لذا همه باید در خدمت رسانی به خانواده شهدا مسوول باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار کرد: به دنبال برنامه جامع و کاملی در شأن شهدا بودیم تا بتوانیم سیره شهدا را در جامعه ترویج کنیم و برنامه های فرهنگی شهدا در سطح تراز ملی باشد.

اسمعیلی عنوان کرد: با توجه به اینکه شهید بابایی و لشگری از اسطوره های ملی و از شهدای قزوین هستند به دنبال مراسمی برای بزرگداشت یاد این شهدا بودیم که با کمک لشگر ۱۶ زرهی و یگان های نظامی و انتظامی و دستگاه های اجرایی این مراسم اجرا می شود.

وی افزود: رونمایی از سرود شهدای خلبان، رونمایی از سنگ مزار جدید شهید بابایی با حضور مسوولان ارشد استان، یادواره شهدای مدافع حرم و شهدای مردادماه، برنامه سالروز بزرگداشت آزادگان و یادبود شهید ابوترابی، برگزاری یادواره شهید رجایی تنها شهید رییس جمهور، از جمله برنامه های بنیاد در مردادماه می باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: همچنین بحث طرح جامع گلزار شهدا در راستای بهسازی و ساماندهی، رزمایش طرح سپاس در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران که در تاکستان در یک روز با همکاری سپاه و بسیج از ۷۰۰ خانواده شهید دیدار و دلجویی شد، از برنامه های بنیاد طی سال‌جاری می باشد.

اسمعیلی یادآور شد: پیگیری زمین های ایثارگران از دیگر اقدامات ماست که تا وصول نتیجه این امر ادامه دارد. بر اساس قانون خدمات جامع ایثارگران باید به تعدادی از ایثارگران زمین ارائه شود که در دوره های مختلف مغفول مانده و ما در استان ها پیگیر این امر هستیم تا بتوانیم تا سال‌جاری این خدمت را به جامعه ایثارگران استان ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: گلزار شهدای استان در سال ۹۶ ساماندهی و تحویل شهرداری ها و دهیاری ها و بخش داری ها شده و بهسازی و مرمت مجدد گلزار شهدا وظیفه شهرداری و دهیاری و بخشداری هاست که در اعتبارات آنها دیده شده اما با توجه به اعتبارات محدود بنیاد این کار را ما انجام می دهیم و در حال حاضر بازدید میدانی از تمام گلزار شهدای استان در حال انجام است.

اسمعیلی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۴ هزار نفر عضو جامعه ایثارگران و منسوبین آنها در استان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار