میقاتی: لبنان اصل عدم مداخله در امور کشور‌ها را محترم می‌شمارد

نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان با اشاره به روابط قوی میان کویت و لبنان اعلام کرد که کویت همواره حامی لبنان بوده است.
کد خبر: ۶۰۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸ - 05August 2023

لبنان اصل عدم مداخله در امور کشور‌ها را محترم می‌شماردبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری لبنان، «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان بر عمق روابط میان کویت و لبنان تاکید کرد و گفت: کویت همواره حامی برادران لبنانی خود بوده است.

دفتر نخست وزیری لبنان امروز (شنبه) در بیانیه‌ای به اظهارات «امین سلام» وزیر اقتصاد لبنان مربوط به بازسازی سیلو‌های گندم در لبنان و دعوت از کویت و امیر این کشور به کمک در این امر و توضیح وزیر در این‌خصوص اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است: میقاتی بر احترام لبنان به اصل عدم مداخله در امور داخلی همه کشور‌ها از جمله کویت که در آن سازوکار تصمیم‌گیری تابع ضوابط قانون اساسی است، تاکید دارد.

بنابراین گزارش، وزارت امور خارجه کویت در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد لبنان درباره درخواست بازسازی سیلو‌های گندم بیروت با یک امضا، تاکید کرد که هیچ‌گونه مداخله در امور داخلی خود را نمی‌پذیرد و وزیر اقتصاد لبنان باید سخنانش را پس بگیرد.

پیش از این، امین سلام وزیر اقتصاد لبنان، از نواف الاحمد الصباح، امیر کویت درخواست کرد تا سیلو‌های گندمی را که در انفجار بندر بیروت ویران شده بود، بازسازی کند.

وزیر اقتصاد لبنان در سومین سالگرد انفجار بندر بیروت اعلام کرد که سه هفته پیش پیامی به امیر کویت فرستاده و از او تقاضا کرده که سیلو‌های گندم کشورش را بازسازی کند.

وی گفت: برای تکمیل ابتکار صباح الاحمد الصباح، امیر فقید کویت در ساخت سیلوها، روی حمایت کویت حساب می‌کنیم. پس از نابودی سیلو‌های بندر بیروت، لبنان از نظر امنیت غذایی با چالش‌های بزرگی مواجه است و امروز برای تامین نیاز خود به واردات گندم وابسته است.

وزیر اقتصاد لبنان ابراز امیدواری کرد که به‌زودی پاسخی از کویت دریافت کند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار