مسئول امور روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان:

جامعه نیازمند معنویت و اخلاق است

حجت الاسلام «قدرتی» با بیان اینکه جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند داشتن معنویت و اخلاق است، گفت: نباید اجازه دهیم وسایل ارتباط جمعی و فضای مجازی انسان را از معنویت و اخلاق و دور و او را دچار خلأ دینی و معنوی کند.
کد خبر: ۶۰۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳ - 07August 2023

جامعه نیازمند معنویت و اخلاق استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت الاسلام «جمال قدرتی» مسئول امور روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان ‌در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند داشتن معنویت و اخلاق است.

مسئول امور روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان گفت: نباید اجازه دهیم وسایل ارتباط جمعی و فضای مجازی انسان را از معنویت و اخلاق و دور کند و او را دچار خلأ دینی و معنوی نماید.

این استاد حوزه افزود: برای اینکه انسان در دام زندگی امروزی و فضای مجازی گرفتار نشود نقش فعالان دینی و مراکز مذهبی و فرهنگی در این راستا بسیار می‌تواند تأثیرگذار باشد.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به ضرورت توجه مراکز آموزشی به مقوله تهذیب و اخلاق، تأکید کرد: همانطوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تهذیب در جامعه و به ویژه حوزه‌ها تأکیدات فراوانی داشته و دارند نباید امروز اجازه دهیم این مهم به دست فراموشی سپرده شود.

مسئول امور روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان بیان داشت: مدارس علمیه نباید تهذیب را فدای آموزش کنند زیرا این دو مکمل همدیگر هستند و در یک راستا حرکت می‌کنند.

استاد حوزه ادامه داد: طلبه با تهذیب بهتر می‌تواند مبانی دینی را فرا بگیرد و در جامعه اسلامی آن را پیاده کند.

مسئول امور روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان خاطرنشان کرد: نقش حوزه‌ها در بحث فضای مجازی و مدیریت آن امروز بسیار مهم و تأثیرگذار است؛ حوزه‌های علمیه با ورود به این مقوله می‌توانند بسیاری از خطراتی که به صورت جنگ نرم و تهاجم فرهنگی جامعه اسلامی را تهدید می‌کند خنثی کنند، بنابراین می‌طلبد که روحانیون و طلاب در حوزه رسانه با علم و تسلط بیشتر ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار