معرفی کتاب؛

«عاشقان دفاع»

کتاب «عاشقان دفاع» سیری در خاطرات جمعی از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان که توسط «مرضیه نژاد بندانی» گردآوری و تدوین شده است.
کد خبر: ۶۰۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۷ - 11August 2023

«عاشقان دفاع»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، کتاب «عاشقان دفاع» سیری در خاطرات جمعی از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان که توسط «مرضیه نژاد بندانی» گردآوری و تدوین شده است.

این کتاب در ۲۱۶ صفحه به اهتمام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان و انتشارات «مطیع» با شمارگان ۳ هزار نسخه به بازار نشر عرضه شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

سال چهارم دبیرستان مانند دیگر جوانان غیور آن زمان، داوطلبانه پاسدار نیمه وقت شدم. بعد از مدتی، جنگ تحمیلی عراق، علیه ایران آغاز شد و مردم ایران اعم از پیر و جوان داوطلبانه به جبهه های نبرد شتافتند همه شور و شوق عجیبی برای اعزام داشتند، طوری که اگر غفلت می‌کردیم، لیست اعزامی‌ها پر می‌شد، من نیز هجده ساله بودم که برای اعزام نام نویسی کردم و بعد از گذراندن یک دوره چهل و هشت ساعته، با کاربرد سلاح آشنا شدم و سپس برای تکمیل دوره آموزشی به کرمان رفتم و از آنجا با تعدادی از رزمنده‌های بسیجی عازم اهواز شدیم.

بعد از مدتی که با فضای جبهه آشنا شدم، حال و هوای خاصی داشتم، اشتیاقم برای رفتن به خط مقدم زیاد بود تا اینکه یک روز در سنگر نشسته بودم و مسئول ارزیابی را دیدم که در حال رفتن به خط مقدم است.

با شور خاصی از او تمنا کردم که مرا نیز با خود ببرد نگاهی به من انداخت، درخواستم را پذیرفت و همراه او به سمت پاسگاه زید و خط مقدم حرکت کردیم. در بین راه شلیک پیاپی توپ و خمپاره دشمن امان مان را بریده بود، ولی با سختی خودمان را به خط رساندیم.

وارد یکی از سنگرها شدیم که رزمنده‌ها در آن مشغول شیفت بندی برای نگهبانی دو ساعته بودند من نیز فرصت را از دست نداده و اسم خود را در لیست نوشتم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار