رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

186 میلیون دلار کالا از کردستان به خارج کشور صادر شد

«خلیقی» گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری 186 میلیون دلار کالا از استان کردستان به خارج کشور صادر شده است.
کد خبر: ۶۰۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵ - 08August 2023

۱۸۶ میلیون دلار کالا از کردستان به خارج کشور صادر شدبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «بختیار خلیقی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در جمع با خبرنگاران با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری 186 میلیون دلار کالا از استان کردستان صادر شده است، اظهار داشت: صادرات سایر گمرکات ما 97 میلیون دلار و در نهایت جمع کل صادرات 283 میلیون دلار بوده است.

وی افزود: حجم کل مبادلات شامل واردات، صادرات و ترانزیت از مرزهای استان هزار و 684 میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه کردستان به عنوان دومین مرز ترانزیت کشور شناخته شده و برنامه‌هایی برای توسعه صادرات در سطح استان انجام شده است، گفت: کردستان استانی مرزی و دارای پتانسیل‌های خوبی در زمینه تجارت مرزی بوده و به عنوان یکی از دروازه‌های تجاری به سمت کشور عراق و سوریه و در نهایت دریای مدیترانه محسوب می‌شود.

خلیقی با ذکر اینکه واردات کردستان از طریق ثبت سفارش نیز 80 میلیون دلار و ترانزیت هزار و 321 میلیون دلار بوده است، عنوان کرد: عمده اقلام صادراتی شامل محصولات کشاورزی و باغی، محصولات شیمیایی، معدنی و محصولات صنعتی بوده که به کشورهای هدف عراق، ترکیه، سوریه و هند صادر شده است.

وی عنوان کرد: اقلام عمده وارداتی در این مدت نیز شامل شمش آلومینیوم، ضایعات آلومینیوم، استرج فیلم، قطعات یدک پکیج بوده است.

رئیس سازمان صمت استان کردستان بیان کرد: عمده اقلام وارداتی بازارچه‌ها شامل ماشین لباسشویی و ظرفشویی، یخچال فریزر، کولر کولر گازی، لوازم متفرقه و آشپزخانه بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار