رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان:

توسعه صادرات صنایع‌محور از برنامه‌های اولویت‌دار است

«خلیقی» توسعه صادرات صنایع‌محور را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار عنوان کرد و گفت: توسعه بازار صادرات محور هم در اشتغال و هم در بحث اقتصاد استان تأثیرگذار است، انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌ و حمایت‌های همه جانبه شاهد تحقق این امر در کردستان باشیم.
کد خبر: ۵۹۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹ - 19June 2023

توسعه صادرات صنایع‌محور از برنامه‌های اولویت‌دار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «بختیار خلیقی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران توسعه صادرات صنایع‌محور را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به فلسفه وجودی وزارت صمت که همان تولید صادرات محور است، به این حوزه ورود پیدا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی باید با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نگاهی به کشورهای هدف داشته و بازار صادرات خود را به دست بیاورند، گفت: توسعه بازار صادرات محور هم در اشتغال و هم در بحث اقتصاد استان تأثیرگذار است، انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌ و حمایت‌های همه جانبه شاهد تحقق این امر در کردستان باشیم.

رئیس سازمان صمت استان کردستان با بیان اینکه کردستان از لحاظ اقتصادی بسیار توانمند و در حال حاضر 42.5 درصد اقتصاد استان وابسته به این مجموعه است، افزود: 19 ناحیه صنعتی و شهرک صنعتی در استان وجود داشته و با دارا بودن منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان و منطقه ویژه اقتصادی شهرک بانه می‌توانیم در زمینه صنعت، معدن و تجارت گام‌های جدی برداریم.

وی با اشاره به اینکه مساحت استان 29 هزار کیلومتر مربع بوده و 2 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: هم مرز بودن با کشور عراق و حوزه کشاورزی از دیگر پتانسیل‌های کردستان بوده که می‌توان در جهت اشتغال‌زایی و توسعه بیش از پیش از آن استفاده کرد.

خلیقی عنوان کرد: در حال حاضر 996 واحد صنعتی در استان کردستان وجود داشته که از این تعداد 658 واحد فعال، 165 واحد غیر فعال و مابقی به صورت نیمه فعال فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

رئیس سازمان صمت کردستان با اشاره به اینکه در حوزه معادن نیز 355 واحد معدنی در استان وجود داشته که 202 واحد آن فعال و 7 واحد در حال تجهیز و بقیه هم غیر فعال است، متذکر شد: 85 هزار واحد صنفی در قالب 10 اتاق اصناف و 125 اتحادیه صنفی در کردستان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار