مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد؛

سهمیه بیش‌ از ۶ هزار نفر اشتغال در بخش صنعت و معدن کردستان

«خلیقی» سهمیه اشتغال امسال صنعت، معدن و تجارت کردستان را ۶ هزار و ۸۳ نفر ذکر کرد و گفت: از جمله برنامه‌های این اداره کل برای رشد تولید در بخش صنعت شامل پیگیری و حمایت از طرح‌های صنعتی پیشران، تعریف طرح‌های صنعتی اشتغالزا و اولویت دار و فعال سازی واحد‌های صنعتی راکد و غیرفعال است.
کد خبر: ۵۹۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱ - 12June 2023

سهمیه بیش‌از ۶ هزار نفر اشتغال در بخش صنعت و معدن کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «بختیار خلیقی» مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ‌در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به ریاست استاندار تشکیل شد، اظهار داشت: یک‌هزار و ۲۷ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۶۶ واحد فعال و ۱۶۲ واحد هم غیرفعال هستند.

وی مهمترین تولیدات صنعتی استان را شمش طلا، پلی اتیلن و لاستیک خودرو خواند و گفت: انواع محصولات لبنی، لوله های پلی اتیلن و پولیکا، محصولات غذایی و خوراک دام و انواع لوازم خانگی از جمله محصولات دارای ظرفیت صادرات در استان است.

این مسئول محورهای توسعه بخش صنعت کردستان را شامل تقویت و حمایت از صنایع کوچک، توسعه صنایع صادرات محور و جذب سرمایه گذاری خارجی ذکر کرد و ابراز داشت: مهمترین معادن استان هم طلا، سنگ آهن و سنگ مرمر و باریت است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان سهمیه اشتغال امسال این اداره کل را ۶ هزار و ۸۳ نفر ذکر کرد و گفت: از جمله برنامه های این اداره کل برای رشد تولید در بخش صنعت شامل پیگیری و حمایت از طرح های صنعتی پیشران، تعریف طرح های صنعتی اشتغالزا و اولویت دار و فعال سازی واحدهای صنعتی راکد و غیرفعال است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار