جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کردستان برگزار شد

یکصد و نود و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با هدف بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان کردستان با تمرکز بر واحدهای تولیدی مشکل‌دار شهرستان‌های قروه و دهگلان برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹ - 29June 2023

یکصد و نود و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کردستان برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، یکصد و نود و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با هدف بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان کردستان با تمرکز بر واحدهای تولیدی مشکل‌دار شهرستان‌های قروه و دهگلان برگزار شد.

«حمید معتصمی» فرماندار دهگلان در این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت و روند فعالیت واحدهای تولیدی شهرستان پرداخت و خواستار راه‌اندازی مجتمع صنعتی سپید دام که از چهار سال گذشته در تعطیلی به سر برده، شد و اظهار داشت: در این صورت بدون دریافت تسهیلات، برای یکصد نفر اشتغال مستقیم نیز ایجاد می‌شود.

مدیر یکی از بانک‌های استان کردستان نیز با وعده حمایت از واحدهای مرغداری، از تداوم و پیشبرد این رویکرد در سال‌جاری نیز خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی با نرخ 10 درصد پرداخت شد و اگر امسال خواستار امهال وام خود شوند با نرخ 23 درصد محاسبه می‌شود، غیر از این شرایط نمی‌توانیم تسهیلات دیگری پرداخت کنیم.

مشکلات طرح مرغ تخمگذار از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد که مدیر این بانک اعلام کرد: سال 1374 به این طرح تسهیلات پرداخت شده و سرمایه‌گذار مطالبات معوق دارد و اقدام به برگشت وام دریافتی نکرده و از سال 1396 به تملک بانک درآمده و به زودی در مزایده‌ای به سرمایه‌گذار جدید واگذار خواهد شد.

نماینده ناحیه صنعتی سنگ قروه که به گفته خود بیش از 35 واحد در آن مستقر است، از فراهم نبودن زیرساخت‌ و آب در این ناحیه ابراز گله‌مندی کرد و خواستار تسریع هر چه بیشتر در رفع این کم‌وکاستی‌ها شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار