استاندار کردستان:

کارخانه فولاد قروه از مطالبات مهم مردم است

«زارعی کوشا» گفت: کارخانه فولاد قروه از مطالبات مهم مردم است و باید در مدت زمان مطلوبی به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۵۹۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ - 17June 2023

کارخانه فولاد قروه از مطالبات مهم مردم استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان امروز در بازدید از شرکت فولاد زاگرس قروه اظهار داشت: این مجموعه در راستای بهره مندی مردم استان از منابع خدادادی است و برای بحث فرآوری و تولید سالها از مطالبات مردمی بوده و از سال گذشته عمیلاتی شد.

وی یادآور شد: توقع داریم این مجموعه با قدرت پیش برود و مزیت تولید فولاد را عاید قروه کند و در کنار آن اشتغال نیز به همراه داشته باشد.

«پرویز اوسطی» نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی هم اظهار داشت: از راهبردهای حاکمیت و دولت برای جبران عقب ماندگی، سرمایه گذاری مبتنی بر ظرفیتهای هر منطقه است.

وی افزود: با اقتصاد تک بعدی کشاورزی کردستان و درآمد صرف آن پیشرفت میسر نیست که با توجه به پتانسیل معدنی در صورت سرمایه‌گذاری مناسب شاهد جهش در توسعه خواهیم بود.

این مسئول اضافه کرد: زنجیره فولاد کردستان با توجه به ذخایر ۱۰۰ میلیون تنی در قروه می تواند زنجیره ارزش و صنایع اقماری را تکمیل کند و امیدواریم هرچه زودتر بهره‌برداری شود.

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سهم اصلی با ۴۴ درصد این شرکت از آن ایمیدرو و بقیه متعلق به سرمایه گذاری توسعه فلزات و معادن ایران است و مشکل مالی وجود ندارد و انتظار این است که کارها زودتر پیش برود.

اوسطی گفت: یکی از مشکلات عمده در قروه ورود دانش فنی خارجی به مجموعه و تامین منابع ارزی است که در صورت تاخیر، بهره‌برداری طرح عقب می افتد و امیدواریم که طرح در سه سال بهره‌برداری شود.

وی تاکید کرد: اشتغال در این مجموعه باید ۱۰۰درصد بومی و مسوولیتهای اجتماعی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار