فرمانده نیروی زمینی ارتش:

بدنه ارتش و خاصه نیروی زمینی همگی خادم قرآن هستند

امیر سرتیپ حیدری گفت: من خرسندم که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ بدنه ارتش و به طور خاص نیروی زمینی خادم قرآن هستند. بنا به تعبیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سازمان ارتش مصداق بارز بخشی از آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح یعنی؛ «أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم» است.
کد خبر: ۶۰۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ - 08August 2023

بدنه ارتش و به طور خاص نیروی زمینی همگی خادم قرآن هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم اختتامیه بیست و سومین دوره از مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌ها و خواهران شاغل در نزاجا صبح امروز با حضور امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق و نفرات برگزیده در مشهد برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ حیدری ضمن خیرمقدم به حضار و آرزوی قبولی زیارت بارگاه امام هشتم برای آنها طی سخنانی اظهار داشت: از صمیم قلب از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و به طور خاص اداره عقیدتی و سیاسی نیروی زمینی متشکرم؛ چراکه این سازمان پرچمدار عملی و نگهبان قرآن و سیره رسول الله (ص) است.

وی ضمن اشاره به آیات سوره مبارکه حمد افزود: وقتی که در این سوره می‌خوانیم «اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ»؛ صراط مستقیم در هر عصر و زمان؛ نماد عینی و قابل تجسمی دارد مثل پیامبران و امامان معصوم. اما در عصر حاضر ولی فقیه مظهر مجسم صراط مستقیم امت اسلامی است لذا ما بایستی دعا کنیم که پشت سر حضرت آیت‌آلله خامنه‌ای ثابت قدم باشیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه صحبت خود در تشریح جایگاه قاریان قرآن کریم یادآور شد: من معتقدم که اگر خداوند متعال در آسمان‌ها فرشته‌هایی دارد که فرامین او را انجام می‌دهند؛ بر روی زمین قاریان قرآن همان فرشتگان آسمانی هستند.

وی تأکید کرد: یکی از وظایف جبرئیل امین نزول قرآن مجید بر قلب رسول خدا (ص) بود. امروز همان کلام الهی توسط قاریان قرآن مجید در حال نورافشانی بر جامعه ایران و سایر جوامع است. خوشا به حال خانواده‌هایی که یکی از اعضایشان قاری قرآن است و در بر این کتاب الهی سر تعظیم فرود آورده‌اند.

امیر حیدری ضمن ابراز خرسندی از سازمان متبوعش برای خدمتگزاری به قرآن مجید گفت: من خرسندم که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ بدنه ارتش و به طور خاص نیروی زمینی خادم قرآن هستند. بنا به تعبیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سازمان ارتش مصداق بارز بخشی از آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح یعنی؛ «أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم» است.

وی در تکمیل این بخش از صحبت‌های خود افزود: این مهم محقق نشده است مگر در سایه تربیت قرآنی سازمان ارتش جمهوری اسلامی ایران و معلمان عقیدتی سیاسی این سازمان.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان صحبت خود یادآور شد: امروز در بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران ۲۰ هزار نفر حافظ قرآن وجود دارد که این تعداد نیرو عدد کمی نیست و ما باید بابت چنین نعمت بزرگی خداوند را شاکر باشیم.

در انتهای این مراسم، از نفرات برگزیده قرآنی با حضور مسئولان حاضر در جلسه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار