صبح امروز؛

نشست تجلیل از خانواده شهدای بین‌الملل و مدافع حرم برگزار شد

نشست تجلیل از خانواده شهدای بین الملل (ده کشور عربی) و مدافع حرم به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در آستانه روز بزرگداشت مقام شهدای مدافع حرم برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ - 09August 2023

نشست تجلیل از خانواده شهدای بین‌الملل و مدافع حرم برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «کمال خدادادی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز (چهارشنبه) نشست تجلیل از خانواده شهدای بین الملل (ده کشور عربی) و مدافع حرم اظهار داشت: امروز روز تکریم و احترام شهدای مدافع حرم است. در ادبیات دینی و انقلابی ما از زمانی که جنگی علیه برادران ما در سوریه و تعرضی که حرم‌های متبرک منتسب به اهل بیت (ع) در سوریه و عراق حملاتی شد و داعش تلاش کرد که فضا‌های نورانی ما را تخریب کرده و مورد جسارت قرار بدهد، مومنان مجادهی از سراسر دنیا به پا خواستند و کنار هم جمع شدند و تلاش کردند که از حریم توحید و ایمان دفاع کنند.

حجت‌الاسلام خدادادی افزود: بنابر این یک اتفاق جدید و تازه‌ای در دوران پس از تقسیمات کشوری اتفاق افتاد و در آن امت واحده‌ای که مدنظر اسلام بوده و همه مسلمانان در ذیل مسلمانی بودن باهم بودند، فارق از تفاوت، رنگ و پرچم و از کشورهایی، چون پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه و یمن در کنار پرچم «لااله الا الله» مجددا وحدتی تازه‌ای را تحت نام مدافعان حرم ایجاد کرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: ما امروز خواستیم دور هم جمع شویم و از مجاهدان و فعالان فرهنگی و از نهاد‌های مختلف که موثر و اثرگذار هستند و این امت واحده تقدیر و تجلیل کنیم. ضمن اینکه اگر این امت واحده به ظرفیت اصلی خود برسد و از آن استفاده کنند دیگر کفار نمی‌توانند جامعه بزرگ اسلامی را اذیت و آزار دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما امروز گردهم جمع شدیم برای این دلیل است که یک گردهمایی سمبلیک و نمادین داشته باشیم. بر این اساس است که می‌بینیم خانواده‌های شهدا و مدافعان حرم و عزیزانی که از کشور‌های مختلف در کشور ما حضور دارند و عملیات‌های مختلف فرهنگی و اخوت را برعهده دارند.

حجت‌الاسلام خدادادی اضافه کرد: ما با برگزاری این نشست به دنبال این هستیم که نشان بدهیم امت واحده ب برکت خون پاک شهدا روز به روز قوی‌تر و بزرگ‌تر شده و در کنار هم بیشترین فعالیت و تلاش را برای ارتقای پاکی، انسانیت و عدالت تلاش می‌کند.
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور یادآور شد: امت واحده و جبهه مقاومت بر علیه ملتی، مذهبی و مکتبی نیست. در مقابل ظلم ایستاده و در مقابل اشغالگری ایستاده و در برابر ظالمان دنیا ایستاده است که در برابر انسان‌های پاک و آزاده ایستاده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار