فرمانده مرزبانی فراجا خبر داد؛

کشف بیش از ۴ تن مواد افیونی در مرز‌های جنوب شرق

سردار گودرزی از انهدام باند بزرگ قاچاق مواد مخدر و کشف ۴ تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد افیونی در مرز‌های جنوب شرق کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۰۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ - 10August 2023

کشف بیش از ۴ تن مواد افیونی در مرز‌های جنوب شرقبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی فراجا درخصوص انهدام باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در مرز‌های جنوب شرق کشور اظهار داشت: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مرزبانان استان سیستان و بلوچستان از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در مناطق مرزی استان مطلع شدند و با اجرای عملیاتی برنامه‌ریزی شده و هدفمند، موفق شدند که این باند حرفه‌ای قاچاق را منهدم کنند.

سردار گودرزی افزود: بعد از چند شبانه‌روز کار اطلاعاتی و شناسایی محل تردد احتمالی قاچاقچیان، مرزبانان غیور استان سیستان و بلوچستان با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی، نسبت به کنترل و انسداد مسیر‌های تردد آن‌ها اقدام و با انجام عملیاتی هدفمند و سریع، موفق به زمین‌گیر کردن قاچاقچیان شدند.

فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند به وسیله چند دستگاه خودرو محموله مواد افیونی را به عمق کشور انتقال دهند، هنگامی که در کمین مرزداران گرفتار شدند، اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کردند که با توجه به موضع‌گیری مناسب، اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی دقیق و حجم سنگین آتش مرزداران، توان رویارویی با دلاورمردان مرزبانی را نداشته و از محل به سمت کشور مقابل متواری شدند.

وی ادامه داد: مرزبانان پس از ساعتی درگیری سنگین با سوداگران مرگ، در چند رشته عملیات موفق شدند ضمن توقیف هفت دستگاه وسیله نقلیه، چهار تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل سه تن و ۳۰۰ کیلوگرم تریاک و ۸۰۰ کیلوگرم حشیش و سه قبضه سلاح از نوع کلاش و کلت کمری و مقادیری مهمات مربوطه و هفت دستگاه بیسیم دستی را کشف کنند.

سردار گودرزی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش مرزداران استان سیستان و بلوچستان که طلایه‌داران مبارزه با قاچاق مواد افیونی در مرز‌های کشور هستند، خاطرنشان کرد: مرز‌های ایران اسلامی به‌ویژه مرز‌های پهناور این خطه از کشور، با حضور شبانه‌روزی مرزداران و با همکاری سایر نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی و با حمایت‌های همیشگی مرزنشینان غیور برای زندگی و هرگونه فعالیت اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و ... در امنیت کامل است و برای سوداگران مرگ، قاچاقچیان و متجاوزان از هر زمان دیگری ناامن‌تر است و با اقدامات غیرقانونی در مناطق مرزی به‌شدت مقابله و برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها