مطالبات امام خامنه‌ای از مسئولان_۲۸/ درگفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: اولویت سیاست‌گذاری دانش‌بنیان‌ها تحقیق و توسعه است

بابایی کارنامی گفت: دانش‌بنیان‌ها محدودیت ندارد اما باید به این نکته توجه شود که اولویت با آر ان دی و تحقیق وتوسعه است.
کد خبر: ۶۰۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۵ - 11August 2023

اولویت سیاست‌گذاری دانش‌بنیان‌ها تحقیق و توسعه است«علی بابایی کارنامی» نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به تصویب قوانین حمایتی از دانش‌بنیان‌ها در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس در قانون توسعه و حمایت از دانش بنیان‌ها به صراحت موضع خود را نسبت به دانش بنیان‌ها روشن کرده است. مجلس سیاست اقتصادی خود را بر اساس حمایت همه جانبه از طرح‌های دانش‌بنیان پایه گذاری کرده است.

وی ادامه داد: مجلس قانون توسعه و حمایت از دانش بنیان ها را در همه حوزه‌ها مانند صدور مجوز، کاهش آسیب‌های زیست محیطی، افزایش تسهیلات بانکی و دیگر موارد را برای توسعه زیرساخت‌های دانش‌بنیان‌ها در قالب ماده و تبصره تصویب کرده است. عدم حمایت از دانش بنیان‌ها خط قرمز مجلس است و اگر از آنها به خوبی حمایت شود یک نقطه امیدوار کننده در توسعه طرح‌های اقتصادی با نگاهی دانش بنیان در ابعاد مختلف است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظام‌نامه جدید معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری که منجر به افزایش ورودی به حوزه دانش بنیان‌ها می شود، گفت: دولت باید برای اجرای قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود ساز و کار مناسب ایجاد کند که در این مورد شاید دیر هم شده باشد. حمایتی که باید از دانش بنیان‌ها شود هنوز به اندازه‌ای نیست که مورد تایید مقام معظم رهبری ، صاحب نظران و کارشناسان باشد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها