در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی: ارسال ۴۵ اثر به جشنواره جایزه ادبی «یوسف» در خراسان جنوبی/ ۷ اثر به مرحله کشوری راه یافت

سرهنگ «فلاحی» گفت: مرحله استانی دوازدهمین دوره جشنواره ادبی «یوسف» در استان خراسان جنوبی برگزار شد و ۷ اثر به عنوان آثار برتر برای رقابت به مرحله کشوری معرفی شدند.
کد خبر: ۶۰۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ - 12August 2023

ارسال ۴۵ اثر به جشنواره جایزه ادبی «یوسف» در خراسان جنوبی/ ۷ اثر به مرحله کشوری راه یافتسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس، الهام گرفته از فرهنگ عاشورایی و علوی است، اظهار داشت: در شرایط کنونی به دلیل گستردگی هجمه فرهنگی دشمن با گسست نسل‌ها روبه‌رو هستیم که در پر کردن این خلأ باید نهضت روایت‌گری و «جهاد تبیین» به شکل گسترده راه بیفتد.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره ادبی «یوسف»، گفت: این جشنواره در دو بخش بزرگسال و نوجوان و یک بخش ویژه در قالب داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت با تأکید بر وحدت، همبستگی ملی و تحقق ایران قوی و ترویج ارزش‌های شهدا و معارف دفاع مقدس برگزار می‌شودو

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: در بخش‌های بزرگسال و نوجوان دوازدهمین دوره برگزاری جایزه ادبی «یوسف» موضوع اصلی داستان‌های ارسالی باید حوزه دفاع مقدس و رزمندگان اسلام باشد و بخش ویژه جایزه امسال نیز به موضوع «وحدت ملی - ایران قوی» اختصاص دارد.

سرهنگ فلاحی تأکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی قهرمان دفاع مقدس و جبهه مقاومت و تشریح اهمیت همبستگی و وحدت ملی در تحقق شکل گیری ایران قوی از مهم‌ترین اهداف برپایی این رویداد ادبی است.

وی گفت: از زمان اعلام فراخوان جشنواره جایزه ادبی «یوسف» ۴۵ اثر در سه بخش بزرگسال، نوجوان و ویژه وحدت ملی به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال و پس از داوری ۷ اثر به عنوان آثار برتر برای رقابت در سطح کشوری معرفی شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد: در بخش بزرگسال داستان «جراحات شیرین» از محمد صبری، «کلاه پیر» از مهدیه باقری، «عملیات کربلای پنج» از فاطمه خسروی و «شمع‌هایی که برای همیشه روشن ماند» از سیده زهرا طباطبایی برای رقابت در سطح کشوری معرفی شدند.

سرهنگ فلاحی متذکر شد: در بخش نوجوان نیز اثر «شهید غلامرضا طاهری» از مهدی غلامزاده، «عروسک من» از ریحانه حسینی و اثر «داستانی برای تو» از سارینا خسروی به‌عنوان آثار برتر شناخته و برای رقابت در سطح کشوری معرفی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها