آیین اختتامیه پنجمین دوره‌ آموزشی سکوهای دارای مجوز از ساترا برگزار شد

آیین اختتامیه پنجمین دوره‌ آموزشی «مدیریت رسانه و مهارت ارزیابی محتوا» ویژه سکوهای دارای مجوز از ساترا برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ - 12August 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه پنجمین دوره آموزشی «مدیریت رسانه و مهارت ارزیابی محتوا» در سالن جلسات ساترا برگزار شد؛ در این مراسم سعید مقیسه رئیس ساترا، حسین زارعی مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا، مرتضی قاسم‌زاده مدیر توانمندسازی و خودتنظیم‌گری ساترا و جمعی از مدرسان و نمایندگان سکوها حضور داشتند.

ایجاد راهکار برای گفت‌وگو و تعامل

رئیس ساترا در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مدرسان، فراگیران و دست‌اندرکاران برگزارکننده این دوره‌ها اظهار داشت: ما هشت راه تعاملی با مجوزگیرندگان و سکوهای صوت‌و تصویر فراگیر طراحی کرده‌ایم که انشاءالله توسعه هم پیدا خواهند کرد. یکی از این هشت راه برگزاری دوره‌های آموزشی چه به‌صورت حضوری و چه به‌صورت مجازی است؛ همچنین تناسب سرفصل‌های ارائه شده در کلاس‌ها با ماموریت‌های ساترا، توقع ما از این دوره‌های آموزشی است. راه دوم ایجاد فضا برای گفت‌وگو و تعامل است که از جمله راهکارهای افزایش تعامل، مجمع «رصتا» است؛ به‌طوری که همه مجوزگیرندگان سکوها بعد از دریافت مجوز به‌طور خودکار عضو مجمع «رصتا» می‌شوند.

مقیسه افزود: راه سوم، بحث مجوزدهی به طرح و برنامه، تولید و انتشار است؛ درحال حاضر هرکسی که دارای هویت باشد و درخواست مجوز طرح و برنامه خود را در درگاه ملی مجوز ثبت کند، بعد از بررسی‌های لازم موفق به دریافت مجوز می‌شود. اگر درخواست فیلمنامه مطرح شود، مجوز به نویسنده اعطا خواهد شد؛ مجوز تولید به تهیه‌کننده و مجوز انتشار به سکو اعطا می‌شود.

وی در ادامه گفت: راه چهارم نظرسنجی‌هایی است که به انجام می‌رسند؛ پنجمین راه نشریه تخصصی کد است که منتشر می‌شود و امکان انتشار نظرات و دیدگاه‌های مختلف نمایندگان و مدیران سکوها در آن وجود دارد. راهکار ششم برنامه «صمیمانه» است که تاکنون 26 قسمت از آن به اتمام رسیده است و رسانه‌ها با حضور در این برنامه ضمن شناخته شدن امکان گفت‌وگو هم خواهند داشت. هفتمین راه نشست‌های استانی است که تا به امروز چندین نشست از جمله در اصفهان، خراسان برگزار شده است.

رئیس ساترا با توضیح درخصوص هشتمین راه برای تعامل با سکوها خاطرنشان کرد: تشکیل نشست‌ها و کارگاه‌های جانبی در نمایشگاه‌ها خصوصا نمایشگاه «رصتا»، راه دیگری است که برای تعامل با سکوهای دارای مجوز از ساترا در نظر گرفته‌ایم. مدیران ساترا و نمایندگان سکوها در زمان برگزاری نمایشگاه‌ها کنار یکدیگر حضور دارند و این زمان فرصتی است برای گفت‌وگو.

مقیسه در پایان تأکید کرد: انشاءالله ارتقای دوره‌ها از حضوری به دوره‌های «حضوری - مجازی» همراه با منابع آنلاین نظیر فیلم و کتاب نیز جزو برنامه‌های ساترا خواهد بود.

اهتمام برای آموزش و توانمندسازی

مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا نیز در این مراسم بیان کرد: در سال 1402 این دومین اختتامیه‌ای است که در خدمت دوستان هستیم. یکی از راهبردهای اساسی اداره کل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا بحث توانمندسازی است؛ من و تمام همکارانم اعتقاد و اهتمام جدی داریم که این امر به‌خوبی اجرا و به‌روز شود. اگر بحث آموزش و توانمندسازی به‌طور جدی دنبال شود، بسیاری از سازکارهای اجرایی که در اداره کل صدور مجوز با آن درگیر هستیم مرتفع خواهد شد.

زارعی ادامه داد: از طرفی اگر این امر یعنی اهتمام به آموزش از جانب سکوها نیز جدی گرفته شود بسیاری از مسائل‌شان را حل خواهد کرد و خوشبختانه حل کرده است. لذا ما این راهبرد را جدی می‌گیریم و در سال 1402 نسبت به آن اهتمام بیشتری خواهیم داشت.

وی در پایان تأکید کرد: پیش‌بینی ما این است که باتوجه به حجم درخواست‌ها سکوها به‌منظور دریافت مجوزهای قطعی تا پایان امسال، شش تا هفت دوره را برگزار کنیم.

پایان‌بخش این مراسم اعطای گواهی پایان ‌دوره به فراگیران و اهدای لوح تقدیر به اساتید این دوره بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار