رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس:

باید یک گفتمان و جریان فرهنگی برای تغییرات فرهنگی اجتماع شکل بگیرد

آیت‌الله «دژکام» گفت: باید فعالیت دستگاه‌ها در جهت عمل به سند فرهنگی به گونه‌ای هماهنگ شود تا شاهد شکل‌گیری یک گفتمان و جریان فرهنگی برای تغییرات فرهنگی اجتماع باشیم.
کد خبر: ۶۰۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶ - 13August 2023

به گزارش دفاع‌پرس از از فارس، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه در فارس و رئیس شورای فرهنگ عمومی این استان امروز 21 مرداد در نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس اظهار داشت: باید فعالیت دستگاه‌ها در جهت عمل به سند فرهنگی به گونه‌ای هماهنگ شود تا شاهد شکل‌گیری یک گفتمان و جریان فرهنگی برای تغییرات فرهنگی اجتماع باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ابتدا گفت: لازم است ظرفیت جریان مردمی و گروه‌های مردم نهاد بیش از این برای تحقق اهداف سند فرهنگی استان به کار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: فعالیت دستگاه‌های فرهنگی بدون همراهی مردم اثرگذاری کافی را ندارد و جامعه روحانیت در قالب دستگاهای تبلیغات اسلامی، امور مساجد، نهاد ائمه جمعه، دانشگاه ها و حوزه علمیه فارس باید برای فعال کردن این بخش کمک کنند.

وی با اشاره به ارزیابی نتایج عملکرد دستگاه‌ها در سند مهندسی فرهنگی فارس، اذعان کرد: شکل‌گیری یک جریان فرهنگی به دنبال اقدامات دستگاه احساس نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: باید فعالیت دستگاه‌ها در جهت عمل به این سند فرهنگی به گونه‌ای هماهنگ شود تا شاهد شکل‌گیری یک گفتمان و جریان فرهنگی برای تغییرات فرهنگی اجتماع باشیم.

دژکام تاکید کرد: ۴۶ دستگاه فارس اهتمام داشته باشند تا شاهد تاثیرگذاری بیشتری در جریان فرهنگی جامعه باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: داده‌های سنجش شاخصهای فرهنگی استان باید با نگاه تحلیلی عقلی و منطقی به جای آماری نگریسته شود چرا که آمار در برخی بخش‌ها جای تشکیک دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس تحلیل‌های منطقی و فلسفی باید تصمیم‌گیری و تصمیم سازی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار