معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:

باید در حوزه آموزش بیش از این هزینه شود

«حبیبی» گفت: هرچه در حوزه آموزش هزینه شود باز هم کم است.
کد خبر: ۶۰۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ - 13August 2023

بدنه اداری فعلی ما نخبگان را به نیروهای عادی تبدیل می کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «کیومرث حبیبی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان امروز در جلسه شورای فنی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: ارتباطی بین بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی با مبحث آموزش وجود ندارد و جایگاه آموزش و برنامه های جدید آموزشی در دستگاه های اجرایی استان خالی است.

وی با بیان اینکه بدنه اداری فعلی ما نخبگان را به نیروهای عادی تبدیل می کند، افزود: کسانی که حتی در دانشگاه به درجات عالی رسیده اند، گاهی احساس می‌کنند که دیگر نیاز به آموزش ندارند و به همین میزان بسنده کرده که در نتیجه از قافله پیشرفت عقب می مانند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: بدنه اداری در حال حاضر فرآیندها به نحوی است که استعدادها از بین می‌رود؛ چرا که خود را به آموزش‌های جدید و سیستم های نو مجهر نمی کنند.

حبیبی اضافه کرد: در یکسال اخیر دستگاهی سراغ ندارم که با مشکلات حقوقی پیمان و رسیدگی و قرارداها دست به گریبان نباشند.

وی یادآور شد: ده ها پروژه در استان در حوزه های مختلف با مشکلاتی مانند تعدیل و شرایط عمومی پیمان یا ارتباط با پیمانکار مواجه هستند که همگی ناشی از کمبود آموزش و بی اطلاعی از قوانین است و موجب تحمیل هزینه‌های هنگفت به دستگاه های اجرایی استان می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه هرچه در حوزه آموزش هزینه شود باز هم کم است، گفت: مرکز آموزش سازمان برنامه و بودجه استان با هماهنگی دانشگاه کردستان به عنوان متولی اصلی آموزش در استان عمل کند و گزارش برگزاری کلاس‌های آموزشی را به این شورا اعلام کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار