توسط مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی تشریح شد؛

ویژه‌برنامه‌های سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی

برگزاری اجلاسیه «الماس‌های درخشان»، دیدار آزادگان با تولیت آستان قدس رضوی، برگزاری شب خاطره و گردهمایی همسران و دختران آزادگان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است که در استان خراسان رضوی اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷ - 15August 2023

ویژه‌برنامه‌های سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست خبری ویژه تشریح برنامه‌های گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با حضور حجت‌الاسلام «مهدی حسن‌زاده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و «علی‌اکبر عرفانی» مدیر موسسه پیام آزادگان استان امروز در سالن شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در این نشست ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی در سومین حرم اهل‌بیت و گرامیداشت یاد و خاطره دو شهید این حادثه اظهار داشت: هرچه در مسیر اعتلای نظام مقدس اسلامی شهید تقدیم شود درخت تنومند انقلاب اسلامی پربارتر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، گفت: آزادگان شاگردان ممتاز مکتب ائمه اطهار، خاصه امام سجاد علیه‌السلام و عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری سلام الله‌علیها هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: امسال سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با ایام اسارت آل‌الله تقارن پیدا کرده که این تقارن فرصت مناسبی است که دوران اسارت را که آزدگان آن را از یک تهدید به فرصت تبدیل کردند به خوبی برای نسل امروز تبیین شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه دوران سخن اسارت غیر قابل توصیف است، ادامه داد: آزادگان سرافراز کانون روشنگری علیه مطامع استکبار و همچنین مظهر ایستادگی و مقاومت هستند.

حسن‌زاده بیان داشت: سال‌های مجاهدت خاموش آزادگان در زندان‌های حزب بعث عراق جزو فراز‌و‌نشیب‌های تاریخ انقلاب اسلامی است؛ بر همین اساس همانگونه که وظیفه زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان را بر عهده داریم پاسداشت مقاومت و مجاهدت آزادگان، یک تکلیف انقلابی است و آحاد جامعه باید نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: آزادگان پس از ورود به میهن اسلامی با تلاش و کوشش خود در حوزه‌های مختلف، منشا خیر و برکات بودند و مایه عزت و افتخار نظام مقدس اسلامی شدند؛ بر همین اساس لازم است نقش این اسوه‌های صبر و مقاومت در به زبان هنر به جامعه ارائه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای ۴۰ هزار و ۸۰ آزاده سرافراز است که استان خراسان رضوی دارای سه هزار و ۲۴۱ آزاده است که از این تعداد ۵۶۴ نفر در دوران اسارت به شهادت رسیدند و «شهدای غریب اسارت» نام گرفتند، از این تعداد هزار و ۸۰۵ آزاده متعلق به مشهدالرضا هستند که ۲۰ نفر از آن‌ها در دوران اسارت به فیض شهادت نائل آمدند.

این مسئول با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ارتش بعث عراق در هشت اردوگاه ۲۳ هزار و ۵۸۰ آزاده را که جزو مفقودین بودند، نگهداری می‌کرد، گفت: در ۱۲ اردوگاه نیز ۱۷ هزار و ۵۰۰ آزاده که صلیب سرخ اسامی آن‌ها را ثبت کرده بود نگهداری می‌شدند.

حسن‌زاده در ادامه به تشریح برنامه‌های گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: برگزاری اجلاسیه «الماس‌های درخشان» در مرکز استان و به صورت همزمان از طریق وبینار با حضور فرمانداران شهرستان‌ها و آزادگان در استانداری خراسان رضوی و برگزاری شب خاطره و تجدید میثاق آزادگان با جانبازان ویژه جانبازان ضایعه نخاعی مرکز توانبخشی امام خمینی (ره) و بیان خاطره در محل مزار شهدای گمنام بوستان ملت مشهد در روز چهارشنبه ۲۵ مرداد، دیدار آزادگان با تولیت آستان قدس رضوی پنجشنبه ۲۶ مرداد و گردهمایی همسران و دختران آزادگانی که قبل از اسارت تشکیل خانواده داده بودند شنبه ۲۸ مرداد در تالار شهر مشهد از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است.

وی همچنین دیدار مسئولین استانی و شهرستان‌ها با آزادگان، تجدید میثاق با شهیدان در گلزار شهدای سراسر استان در روز پنجشنبه ۲۶ مرداد، اکران تصاویر آزادگان متوفی در قاب‌های شهری، پخش تیزر و خاطره در قطار شهری، معرفی آزادگان شاخص توسط صدا و سیما و سخنرانی آزادگان قبل از خطبه‌های نماز جمعه سراسر استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها