دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با هماهنگی مجلس شورای اسلامی اجرایی می‌شود

حجت‌الاسلام خسروپناه گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با هماهنگی مجلس شورای اسلامی اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۶۱۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲ - 16August 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در حاشیه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در این جلسه مباحث مختلفی نظیر هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس در زمینه کنکور مطرح شد، به خانواده‌ها این اطمینان را می‌دهم که مصوبات شورا با هماهنگی مجلس شورای اسلامی اجرایی می‌شود. با رئیس مجلس گفت‌وگوهایی صورت گرفته و در جلسات مشترک به جمع‌بندی نهایی خواهیم رسید تا این اختلافاتی که در فضای مجازی مطرح است کاملا برطرف شود.

وی افزود: امسال مصوبه کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا شد و برخی نمایندگان نظراتی داشتند که در شورای مشترک شورا و نمایندگان مجلس این اختلافات حل می‌شود و نتیجه نهایی به مردم اعلام خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این جلسه اساسنامه جایزه زنده یاد مرحوم کاظمی آشتیانی نیز به تصویب رسید و همچنین ۱۶ ربیع به عنوان روز وقف در نظر گرفته شد.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین‌المللی موضوع دیگری بود که در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث قرار گرفت، ادامه داد: شورای معین قبلا در این زمینه مصوبه‌ای داشت که برخی از اعضا ایراداتی داشتند، این ایرادات در جلسه شورا مورد بحث قرار گرفت.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت و ارتقای رتبه اعضای هیئت علمی دو تابعیتی که در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث قرار گرفته است، ادامه داد: در این زمینه به نتیجه نرسیدم، مقرر شد در جلسه دیگر با حضور وزاری دیگر که عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیستند، بررسی ‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار