معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان:

کار‌های فرهنگی هنری حوزه دفاع مقدس باید تخصصی و منسجم باشد

حسینی‌نسب گفت: کار‌های فرهنگی هنری حوزه دفاع مقدس باید تخصصی، منسجم، تعاملی و یکصدا باشد تا بتوانیم کار‌های بزرگی انجام دهیم.
کد خبر: ۶۱۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸ - 16August 2023

کار‌های فرهنگی هنری حوزه دفاع مقدس باید تخصصی و منسجم باشدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «ابوذر حسینی‌نسب» معاون هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان امروز (چهارشنبه) در دومین جلسه شورای فرهنگی هنری دفاع مقدس استان کرمان به ارائه گزارشی از اقدامات این شورا در یک ماه گذشته پرداخت و اظهار داشت: کار‌های فرهنگی هنری حوزه دفاع مقدس باید تخصصی، منسجم، تعاملی و یکصدا باشد تا بتوانیم کار‌های بزرگی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه هدف، ایجاد فضای گفتمان تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر است تا کار‌ها کارشناسی شده و با هدف‌گذاری پیش برود، اظهار کرد: دشمن به‌دنبال از بین بردن خاطرات دوران دفاع مقدس در بین نسل جوان است.

حسینی‌نسب افزود: رویکرد شورای فرهنگی هنری دفاع مقدس استان فاصله گرفتن از کار‌های تکراری و پرداختن به کار‌های خلاقانه و تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر دفاع مقدس است. همچنین برنامه‌هایی برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان و فضاسازی شهری در دستور کار است.

معاون هنری بنیاد حفظ آثار کرمان در پایان با اشاره به اقدامات متعددی که در حوزه دفاع مقدس انجام می‌شود، گفت: شورای فرهنگی هنری دفاع مقدس استان کرمان آمادگی دارد در این ارتباط با نهاد‌های مختلف همکاری کند.

همچنین محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این نشست استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها و تقسیم کار مشخص و تخصصی برای رسیدن به نتیجه مطلوب در حوزه دفاع مقدس را ضروری دانست و اظهار کرد: کار‌هایی همچون سر زدن به خانواده شهدا، ادای احترای به شهدا و... اگرچه خوب است، اما کافی نیست و باید برنامه‌های قبل را به شیوه جدید برگزار کرد. همچنین برنامه‌های جدیدی نیز باید اجرا شود و شورای فرهنگی هنری دفاع مقدس می‌تواند در این ارتباط برنامه‌ریزی کند.

وی با تأکید بر بالا بردن کیفیت کار‌های فرهنگی هنری در حوزه دفاع مقدس، تصریح کرد: کار‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که مورد استقبال مردم قرار گیرد و همه اقشار را جذب کند. همچنین باید با همکاری و اجرای برنامه‌هایی با کیفیت فضا‌های فرهنگی هنری را در شهر‌ها شکل داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه در برنامه‌ریزی اجرای کار‌های فرهنگی هنری دفاع مقدس نسل جوان و نوجوان باید مورد توجه باشند، گفت: ضعف جدی در خصوص ارائه طرح‌ها وجود دارد و اگر طرح‌های مناسب، ویژه، عملیاتی و در قالب مشخص ارائه شود آماده حمایت هستیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار