در جمع خبرنگاران؛

فرمانده هوانیروز ارتش: ۵ فروند بالگرد به ناوگان هوانیروز الحاق شد

امیر سرتیپ «قربانی» از الحاق پنج فروند بالگرد به ناوگان هوانیروز ارتش خبر داد و گفت: امروز متخصصان و خلبانان ما توانمندی بازآماد کردن بالگرد‌ها در هر شرایطی حتی در میدان عملیات را دارند.
کد خبر: ۶۱۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ - 16August 2023

۵ فروند بالگرد به ناوگان هوانیروز الحاق شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران که به کرمان سفر کرده است، ظهر امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز پنج فروند از بالگردهای هوانیروز به ناوگان بالگردی هوانیروز الحاق شدند.

امیر قربانی با بیان اینکه قبلاً بازآماد، تعمیر و بازیافت این بالگرد‌ها توسط مستشاران خارجی انجام می‌شد، گفت: امروز و بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود تحریم‌های شدید نظامی که علیه کشور ما وجود داشت، متخصصان و خلبانان ما توانستند بازآماد بالگرد‌ها را خودشان انجام بدهند.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به نهضت قطعه‌سازی که در هوانیروز شکل گرفته است، بیان کرد: قطعات مورد نیاز این بالگرد‌ها ساخته، روی بالگرد‌ها نصب و این بالگرد‌ها به‌طور کامل بازآماد شده است.

وی با بیان اینکه بازآماد بالگرد‌ها زمان‌های مختلفی دارد، گفت: پنج فروند بالگرد امروز به ناوگان عظیم بالگردی هوانیروز الحاق شد و صفر تا ۱۰۰ بازآماد این بالگرد‌ها در پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان انجام شده است.

امیر قربانی یادآور شد: در تمامی پایگاه‌های هوانیروز‌ در کشور به همین شکل است و پایگاه‌های ما توانمندی بازآماد بالگرد‌های خود در هر شرایطی حتی در میدان عملیات را دارند.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هوانیروز ما در کشور است، خاطرنشان کرد: این پایگاه کل مرز جنوب شرق کشور و حتی قسمتی از شمال شرق و بالای هزار کیلومتر را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار