سرپرست جهاد دانشگاهی استان لرستان:

بخش گسترده‌ای از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی لرستان در حیطه جوانان است

فرامرزیان گفت: بخش گسترده‌ای از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حیطه جوانان است و اکثریت کارکنان این نهاد را جوانان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۱۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶ - 16August 2023

بخش گسترده‌ای از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی لرستان در حیطه جوانان است

به گزارش  دفاع‌پرس از خرم آباد، «فرهاد فرامرزیان» سرپرست جهاد دانشگاهی استان در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی لرستان و اداره‌کل ورزش و جوانان با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و همکاری‌های بین‌بخشی سبب تسهیل در اجرای برنامه‌ها می‌شود، اظهار داشت: بخش گسترده‌ای از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حیطه جوانان است و اکثریت کارکنان این نهاد را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی به وجود ظرفیت‌های مشترک همکاری بین جهاد دانشگاهی و اداره‌کل ورزش و جوانان لرستان اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی کاری‌های مشترک ویژه در حوزه‌های پژوهشی و مراکز رشد با اداره‌کل ورزش و جوانان استان دارد. طرح مراکز نوآوری و شتابدهی به کسب و کارهای فناورانه جوانان در سطح ملی از سوی وزارت ورزش و جوانان توسط جهاددانشگاهی در سه فاز ترویجی، نوآوری و شتابدهی اجرا شد.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت بیان کرد: ارائه تخفیفات به سازمان‌های مردم‌نهاد، هیئت‌های ورزشی و تشکل‌های ذیل اداره‌کل ورزش و جوانان استان در حوزه درمان ناباروری از دیگر محورهای همکاری جهاددانشگاهی با اداره‌کل ورزش و جوانان استان است.

وی انجام کارهای تحقیقاتی، نظرسنجی و مطالعاتی از طریق مراکز مطالعاتی و افکارسنجی جهاد دانشگاهی را از دیگر حوزه‌های فعالیت مشترک با اداره‌کل ورزش و جوانان استان برشمرد و اضافه کرد: آمادگی برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت برای جوانان در دو بخش آقایان و بانوان وجود دارد کمااینکه رشته‌های آموزشی کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی اتصال به بازار سریع‌تری دارند.

آرش قیاسیان، مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مباحث حوزه ورزش و جوانان باید به شکل راهبردی، دقیق، منظم و ساماندهی شده پیگیری شود، گفت: در این راستا جهاددانشگاهی نیز می‌تواند در حوزه‌های مختلفی با اداره‌کل ورزش و جوانان همکاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه ورزش سبب اقتدار و افتخار برای کشور است، اضافه کرد: جامعه هدف اداره‌کل ورزش و جوانان قشر جوان به‌عنوان سرمایه اجتماعی هستند که باید ظرفیت تمام دستگاه‌ها برای حل مشکلات و چالش‌های آنان استفاده کرد.

قیاسیان با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان در حوزه عمرانی افزود: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری استان که در آستانه افتتاح است علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی، بستر برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی را در استان فراهم می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۳ پروژه عمرانی ورزشی نیمه تمام در سطح استان در حال انجام است، گفت: در صورت تکمیل این پروژه‌ها ۱۹۱ هزار متر مربع به سرانه ورزشی استان اضافه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار