مدیر فرهنگسرای جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی خبر داد؛

برپایی نمایشگاه آثار «دیوراما» به مناسبت ایام دهه پایانی صفر در فرهنگسرای جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی

«ثابت‌نیا» گفت: نمایشگاه آثار «دیوراما» با موضوع «این خانه عزادار حسین (ع) است»، از شنبه، ۱۸ شهریورماه در فرهنگسرای جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی برپا می‌شود.
کد خبر: ۶۱۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ - 05September 2023

برپایی نمایشگاه آثار دیوراما به مناسبت ایام دهه پایانی صفر در فرهنگسرای جهاددانشگاهی خراسان‌رضویبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «علی ثابت‌نیا» مدیر فرهنگسرای جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی، درباره جزئیات برپایی نمایشگاه «دیوراما» با موضوع «این خانه عزادار حسین (ع) است»، اظهار کرد: نمایشگاه آثار «دیوراما» با موضوع «این خانه عزادار حسین (ع) است»، از شنبه، ۱۸ شهریورماه در فرهنگسرای جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی برپا می‌شود.

ثابت‌نیا در تکمیل این بخش از صحبت خود گفت: همزمان با مناسبت‌های دهه پایانی ماه صفر؛یعنی اربعین حسینی و ایام شهادت امام رضا(ع)، پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی (ع) فرهنگسرای جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی، با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) اقدام به برگزاری نمایشگاهی از آثار «دیوراما» مسلم علم‌زاده کرده است.

وی همچنین بیان کرد: «دیوراما» یا «ژرفانما» در واقع ماکت‌های سه بعدی مینیاتوری هستند و برگرفته از معماری تمدن‌ها، فرهنگ‌های مختلف و یا طبیعت اقدام به کوچک‌سازی این تصاویر می‌کنند. به این دلیل که در یک لحظه آن فضا به ذهن مخاطب متبادر شود؛ در جهان هنر معاصر سبک مخصوص و مرسومی است.

ثابت‌نیا با اشاره به اینکه آثار این نمایشگاه برگرفته از معماری قدیمی ایرانی است، یادآور شد: از آنجایی که مسلم علم‌زاده معتقد است، باید معماری ایرانی را شیوه‌ای از سبک زندگی بدانیم و نماد‌های مذهبی ما در بستر این فضا شکل می‌گیرد، از جمله عزادای امام حسین (ع) و ائمه اطهار، بنابراین با استفاده از این معماری و نصب کتیبه‌ها، پرچم‌ها و هر نمادی که مرتبط با عزاداری است، سعی بر آن بوده که این سبک از زندگی را به بیننده القا کند.

مدیر فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد همچنین تأکید کرد: افتتاحیه با حضور هنرمند، هنرمندان مدعو شهر مشهد و همچنین مسئولان نهاد‌های فرهنگی و هنری در روز ۱۸ شهریورماه و در ساعت ۱۷ برگزار می‌شود؛ در این نمایشگاه ۱۵ اثر به نمایش گذاشته می‌شود و تا ۲۱ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار