استاندار اردبیل:

شاخص بهره‌مندی استان اردبیل از زیرساخت‌های ارتباطی پایین‌ است

عاملی گفت: میانگین شاخص بهره‌مندی مردم این استان از زیرساخت‌های مربوط به راه‌های ارتباطی مناسب پایین‌تر از نصف میانگین کشوری است.
کد خبر: ۶۱۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳ - 17August 2023

استاندار: شاخص بهره‌مندی استان اردبیل از زیرساخت‌های ارتباطی پایین‌ است

به گرارش دفاع‌پرس از اردبیل، «سیدحامد عاملی» استاندار اردبیل روز پنجشنبه در آیین آغاز بکار پروژه احداث تونل خلخال - اسالم و در جمع مردم خلخال اظهار داشت: عقب‌ماندگی‌های ناشی از ضعف‌های گذشته مربوط به ایجاد زیرساخت‌های استان در بحث راه‌های ارتباطی و همچنین اقتصاد استان تبدیل به یک معضل عمومی در این استان شده است.

استاندار اردبیل گفت: در حالی که میانگین شاخص تبدیل راه‌های اصلی به بزرگراه در سایر استان‌های کشور ۲۴ درصد است، متاسفانه این شاخص در استان اردبیل ۱۱ درصد است.

مقام عالی دولت در استان اردبیل اضافه کرد: در حالی که مرکز استان اردبیل از داشتن یک راه اصلی مناسب برای دسترسی به مرکز کشور همچنان محروم است، اهالی هشت شهرستان این استان نیز فاقد یک راه مناسب و بزرگراه برای دسترسی به مرکز استان هستند.

عاملی با اشاره به عقب‌ماندگی ملموس استان اردبیل در بخش شاخص‌های اقتصادی گفت: مردم و مسئولان استان باید با وحدت و همدلی تلاش کنند تا عقب‌ماندگی‌های استان جبران شده و در مسیر توسعه اقتصادی گام برداریم.

استاندار اردبیل با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به زیرساخت‌های این استان افزود: در حالی که میانگین تزریق اعتبارات به زیرساخت‌های این استان در سال‌های گذشته سالانه هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است بوده با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش دولتمردان دولت سیزدهم در سال گذشته این مبلغ به ۶۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی اظهار داشت: با همکاری و همدلی بین مسئولان استان و همچنین تلاش نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، عقب ماندگی‌های گذشته را جبران و به اهداف توسعه استان اردبیل در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی دست پیدا می‌کنیم.

تزریق۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تهاتر نفت به پروژه کلور-درام

استاندار اردبیل همچنین گفت: آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث تونل در محور ارتباطی خلخال به اسالم خبر بسیار مسرت‌بخشی برای مردم منطقه است، در کنار آن ما از تسریع در ادامه عملیات اجرایی پروژه در حال احداث راه خلخال به منجیل نیز غافل نیستیم.

عاملی ادامه داد: ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تهاتر نفت آماده تزریق به این پروژه است و با تزریق این اعتبار و همچنین۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به این پروژه، عملیات اجرایی پروژه راه خلخال- منجیل شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی در ادامه درباره طرح برخی از مسائل در خصوص انتقال آب سد گیوی به مرکز استان گفت: با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات احتمال افزایش این گونه سخنان تفرقه‌انگیز در استان دور از انتظار نیست.

استاندار اردبیل تصریح کرد: هیچ برنامه‌ای برای انتقال آب سد گیوی به اردبیل نداریم.

عاملی اضافه کرد: طرح جامع انتقال آب به مرکز استان برای تامین آب شرب شهر اردبیل و شهرستان‌های دارای مشکل آب شرب برای ۵۰ سال آینده در دست مطالعه است که با پایان مطالعات طرح، مردم را در جریان نحوه عملیات اجرایی آن قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار