سخنگوی وزارت امور خارجه:

مداخله در امور داخلی کشورها و سازماندهی کودتاها از عناصر آمریکا و انگلیس هستند

«کنعانی» گفت: حمایت از دیکتاتورها، مداخله در امور داخلی کشورها، سرکوب جنبش‌های آزادی‌خواهانه و سازماندهی کودتاها از عناصر تکرارشونده سیاست‌های آمریکا و انگلیس هستند.
کد خبر: ۶۱۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳ - 19August 2023

مداخله در امور داخلی کشورها و سازماندهی کودتاها از عناصر آمریکا و انگلیس هستندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به‌مناسبت سالروز کودتای ننگین ٢٨ مرداد سال ١٣٣٢ در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ۷۰ سال پیش، یک دولت ملی در ایران با کودتای مورد حمایت آمریکا و انگلیس سرنگون شد.

وی ادامه داد: حمایت از دیکتاتورها، مداخله در امور داخلی کشورها، سرکوب جنبش‌های آزادی‌خواهانه و سازماندهی کودتاها از عناصر تکرارشونده، سیاست‌های آمریکا و انگلیس هستند.

به گزارش دفاع‌پرس، کودتای ۲۸ مرداد طلیعه بازگشت دوباره استبداد و دیکتاتوری پهلوی در سپهر سیاست و اجتماع ایرانی بود.

این کودتا یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌ساز‌ترین حوادث سیاسی تاریخ معاصر ایران و سرمنشاء بسیاری از حوادث تلخ تاریخ این سرزمین به شمار می‌آید.

دولت انگلیس پس از ملی شدن صنعت نفت، به جهت از دست‌دادن یکی از منابع عمده ارزی خود، لحظه‌ای از توطئه علیه دولت مصدق دست برنداشت. ملی کردن صنعت نفت، مصدق و جبهه ملی را رویاروی دولت انگلیس قرار داد و در نهایت انگلیس را به این نتیجه رساند که تنها راه‌حل مسأله نفت، سرنگونی دولت مصدق است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها