مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

جامعه روحانیت همچنان مدافع مواضع انقلاب هستند

آیت‌الله «اعرافی» با بیان اینکه پیام یادواره شهدای روحانیت این است که این قشر بر سر پیمان‌های خود ایستاده و از مواضع و سنگرهای انقلاب عقب نخواهد نشست، گفت: شهدای روحانیت استان همدان جزو مفاخر این انقلاب هستند.
کد خبر: ۶۱۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷ - 19August 2023

جامعه روحانیت همجنان مدافع مواضع انقلاببه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور امروز (چهارشنبه) در یادواره ۱۱۵ شهید روحانیت استان همدان، با اشاره به اهمیت بالای برگزاری یادواره‌های شهدا، اظهار داشت: بازنمایی چهره‌های ملی و استانی و نیز سرمایه‌های بزرگ شهادت و ایثار از مهمترین راه‌های هویت‌سازی در جامعه است.

وی افزود: اگر بخواهیم بر آسیب‌های اجتماعی غلبه کنیم و نسل جوان را در طراز آرمان‌های انقلاب و شهدا بسازیم، راهی جز تکیه بر هویت تاریخی و اصالت مهم ایرانی اسلامی نداریم و آشنایی نسل جوان با الگوهای مقدس از جمله شهیدان یک نیاز اصلی است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور آشنایی با تاریخ انقلاب اسلامی را در تربیت نسلی فداکار مهم برشمرد و تصریح کرد: استان فرهنگ‌پرور همدان همواره در تاریخ نامی بلند داشته و از دیرباز محل کسب علم، دانش، اخلاق و شجاعت بزرگمردان در راه حقیقت بوده است.

وی با بیان اینکه ملت ایران، ملت بزرگی بود که پس از اسلام و با اندیشه‌ای نورانی، از این دین مبین استقبال کرد و سپس از تشیع و علوم اهل‌بیت با آغوش باز پذیرا بود، خاطرنشان کرد: استان همدان از قدیم خواستگاه عالمان بزرگ، اندیشمندان نامدار و مهد مجاهدان خستگی‌ناپذیر بوده است.

آیت‌الله اعرافی به شخصیت‌های مهم این خطه از جمله میرسید علی همدانی، شیخ محمد بهائی، شهید مفتح، آخوند ملاعلی معصومی، سردار حسین همدانی و … اشاره کرد و گفت: این سرمایه‌ها همیشه منشأ خیر و اثر بوده‌ و باید آنها را به اقشار مختلف از جمله نسل جوان معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه شناسایی این سرمایه‌ها به جامعه روح می‌بخشد، اضافه کرد: تئوری انقلاب اسلامی و نظریه تمدن نوین اسلامی از حوزه علمیه استخراج شده که افتخار بزرگی برای جامعه روحانیت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه حوزه و روحانیت قدردان مردم همدان است که توانسته شهدای والامقامی به انقلاب تقدیم کند، خاطرنشان کرد: امروز جامعه حوزوی بر عهد و میثاق الهی استوار است و دشمنان باید بدانند که حوزه هرگز بخاطر سختی‌ها کوتاه نخواهد آمد و در کنار نیروهای مسلح، راه انقلاب را ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه پیام یادواره شهدای روحانیت این است که این قشر بر سر پیمان‌های خود ایستاده و از مواضع و سنگرهای انقلاب عقب نخواهد نشست، متذکر شد: شهدای روحانیت استان همدان جزو مفاخر این انقلاب هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار