مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

فرهنگ تبلیغ در تمام ارکان حوزه‌های علمیه گفتمان‌سازی شود

آیت‌الله اعرافی گفت: فرهنگ تبلیغ باید در تمام ارکان روحانیت و داعیان حوزه‌های علمیه گفتمان‌سازی شود و از سویی دیگر تحقیقات، مطالعات و تولیدات علمی حوزه باید معطوف به تبیین و روشنگری در جامعه شود.
کد خبر: ۶۲۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ - 19October 2023

فرهنگ تبلیغ در تمام ارکان حوزه‌های علمیه گفتمان‌سازی شودبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه کشور شامگاه چهارشنبه و در پیامی به همایش سفیران راستگو در مشهد اظهار داشت: مردم همیشه در طول تاریخ پشتوانه حرکت‌های تبلیغی بودند و این جریان با مجاهدت امام بزرگوار، هدایت‌های رهبری و مراجع عالی‌قدر، مبلغان و حوزه‌های علمیه، امروز در کشور به رغم همه موانع و مشکلات بار سنگین جهاد تبیین و روشنگری را بر دوش می‌کشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر جریان گفتمان اسلام ناب و انقلاب اسلامی تبیین شده و موج جهانی پیدا کرده است و ما شاهدیم جامعه و جریان‌های تبلیغی در جهان گسترش پیدا کرده و معارف الهی و خاندان پیامبر در آفاق عالم نورافشان شده است و همه این‌ها آغاز یک راه مقدس و طولانی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: در تبلیغ اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که تبلیغ، تبیین و روشنگری روح و فلسفه اصلی حوزه‌های علمیه، تحصیل، تدریس و تحقیق حوزه‌های علمیه باید باشد و فرمایش‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار روحانیون، راهنمای ارزنده‌ای بود که بر این نکته تاکید کردند که باید فرهنگ تبلیغ در همه ارکان روحانیت و حوزه‌های علمیه شکل گیرد.

اعرافی با بیان اینکه از عالی‌ترین مقامات حوزه و روحانی تا سطوح گوناگون طلبگی، همه باید دارای فرهنگ ارتباط و گفتگو با مردم و عرضه کالای دینی و معارف اسلام و انقلاب اسلامی باشیم، افزود: فرهنگ تبلیغ باید در تمام ارکان روحانیت و داعیان حوزه‌های علمیه گفتمان‌سازی شود و از سویی دیگر تحقیقات، مطالعات و تولیدات علمی حوزه باید معطوف به تبیین و روشنگری در جامعه شود.

وی ادامه داد: همچنین در کنار تبلیغ عمومی به عنوان روش سنتی دیرپا که حوزه‌های علمیه و بزرگان به آن می‌پرداختند، باید به روش‌ها و تبلیغ‌های تخصصی هم بپردازیم که از جمله آن تبلیغ تخصصی معطوف به گروه‌های سنی از کودک و نوجوان گرفته تا افراد میانسال و کهنسالان است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: تبلیغ باید تخصصی و معطوف به گروه‌های مختلف اجتماعی، چون دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران، کشاورزان و دیگر طبقات صنفی باشد و باید به سمت بهره‌گیری از ابزار‌های نو، شیوه‌های جدید، فناوری‌های پیشرفته و انواع ابزار‌های جدید حرکت کند.

اعرافی با اشاره به دوره آموزشی و مهارت‌افزایی مبلغان در قلمرو کودک و نوجوان افزود: دوره آموزشی و مهارت‌افزایی مبلغان در قلمرو کودک و نوجوان به یادبود همه بزرگان تبلیغ در طول تاریخ حوزه‌های علمیه و انقلاب اسلامی و به ویژه مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو در حال برگزاری است.

وی جوانان را سرمایه اصلی جامعه عنوان کرد و افزود: پیامبر فرمودند که «در حالی که کهنسالان با رسالت من مخالف بودند جوانان هم پیمانان من شدند»، از این رو ما باید به بازاندیشی و بازنگری جدیدی برای دستیابی به آفاق بلندتر بپردازیم و این نوع دوره‌ها می‌تواند پیشران حرکت بزرگ در تبلیغ برای ایران و جهان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار