در نشست تخصصی-آموزشی خاطره نگاری دفاع مقدس؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران: نویسندگان دفاع مقدس مجاهدان عرصه قلم هستند

سرهنگ پاسدار «سلامی» با بیان اینکه خاطرات دفاع مقدس امروز نجات دهنده جوانان است، از نویسندگان دفاع مقدس به عنوان مجاهدان عرصه قلم یاد کرد.
کد خبر: ۶۱۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ - 19August 2023

نویسندگان دفاع مقدس مجاهدان عرصه قلم هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، بیستمین دوره نشست تخصصی-آموزشی خاطره نگاری دفاع مقدس با موضوع دایره‌های مستندسازی در دفاع مقدس (زندگی‌نامه نویسی) با حضور وبیناری سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نویسندگان حوزه دفاع مقدس استان‌ها به میزبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران برگزار شد.

در این نشست «سید رضا میربابا» معاون سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، «شاهرضایی» مجری و کارشناس، «معصومه رامهرمزی» نویسنده دفاع مقدس، «نصرت الله محمودزاده» نویسنده دفاع مقدس مباحثی را در خصوص زندگی نامه نویسی و مستند نگاری دفاع مقدس ارائه کردند.

سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در این نشست با تسلیت ایام اسارت آل الله (ع) و بزرگدلشت سالروز ورود آزادگان به میهن و بیان اینکه ریشه و مبدأ انقلاب اسلامی در قیام عاشورا نهفته است، اظهار داشت: نهضت اسلامی ما همان ادامه نهضت حضرت سید الشهدا (ع) است.

وی از انقلاب اسلامی به عنوان معجزه اسلام در قرن حاضر یاد کرد و افزود: دفاع مقدس ما معجزه انقلاب اسلامی است.

این مسئول ادامه داد: از آنجایی‌که همه ارزش‌های انقلاب اسلامی ما در دفاع مقدس تثبیت شد، دفاع مقدس به گنجینه بزرگ تاریخی تبدیل شد که می‌تواند تاریخ این کشور و انقلاب اسلامی را تا قرن‌ها تغذیه کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، روحیه ایثار و فداکاری، مجاهدت مخلصانه برای اسلام و انقلاب، معنویت، روحیه حماسی، کار انقلابی و جهادی، پیروی محض از امام و ولایت، وحدت و همبستگی آحاد مردم، نیرو‌های مسلح و مسئولین، در وسط میدان‌های مجاهدت قرار داشتن مردم و جوانان را رمز پیروزی ما در همه دوران‌های انقلاب اسلامی برشمرد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس لایه‌های مختلفی داشت که حماسه‎‌های خط مقدم جبهه‌ها تا هر شهر و محله و مسجد و روستا‌ها لایه‌های مختلف دفاع مقدس محسوب می‌شوند، گفت: پرداختن به این لایه‌های مختلف ابعاد مختلف دفاع مقدس را بیشتر و عمیق‌تر برای مردم و جوانان ما روشن می‌سازد.

سرهنگ پاسدار «سلامی» با بیان اینکه مردم ما حقیقتا ایثار مال و جان به تمام معنا را در دوران دفاع مقدس داشتند، خاطرنشان کرد: هر محله ما یک ستاد پشتیبانی جنگ بود؛ هر مسجد ما پایگاه اعزام به جبهه و پشتیبانی از جنگ بود؛ اگر عمیق و کامل به ابعاد دفاع مقدس بپردازیم روحیه مجاهدت را در جامعه تقویت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس سرشار از خاطرات بود که امروز نجات دهنده جوانان ماست و رسالت نویسندگان به عنوان مجاهدان عرصه قلم دفاع مقدس در این مقطع حساس سرنوشت ساز خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار