رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

رونمایی از کتاب «پای گلدسته‌ کوهستان»/ نیازمند تربیت نیرو‌های جوان و نوقلم در حوزه دفاع مقدس هستیم

سردار «بایرامی» گفت: نیازمند تربیت نیرو‌های جوان و نوقلم هستیم تا یک جهاد عظیم برای دریافت مطالب و خاطرات دفاع مقدس در سطح کشور صورت بگیرد.
کد خبر: ۶۱۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ - 19August 2023

نیازمند تربیت نیرو‌های جوان و نوقلم در حوزه دفاع مقدس هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، بیستمین دوره نشست تخصصی-آموزشی خاطره نگاری دفاع مقدس با موضوع دایره‌های مستندسازی در دفاع مقدس (زندگی‌نامه نویسی) با حضور وبیناری سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به میزبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران برگزار شد.

در این نشست «سید رضا میربابا» معاون سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، «شاهرضایی» مجری و کارشناس، «معصومه رامهرمزی» نویسنده دفاع مقدس، «نصرت الله محمودزاده» نویسنده دفاع مقدس مباحثی را در خصوص زندگی نامه نویسی و مستند نگاری دفاع مقدس ارائه کردند.

سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه دومین نشست منطقه‌ای تخصصی-آموزشی خاطره نگاری دفاع مقدس را به میزبانی استان مازندران در سال جاری برگزار می‌کنیم، افزود: این کارگاه به عنوان یکی از بهترین‌های کارگاه‌های تخصصی در کشور جایگاه خودش را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه نتیجه این نشست‌های تخصصی در قالب کتاب آموزشی و پژوهشی با عنوان «خاطره‌گویی در زیست بوم دفاع مقدس» روانه بازار شد، گفت: هرچه‌قدر در حوزه خاطره‌گویی و خاطره نویسی کار کنیم کم است چراکه جامعه رزمندگان بعد از جنگ را از دست می‌دهیم و نیازمند تربیت نیرو‌های جوان و نوقلم هستیم تا یک جهاد عظیم برای دریافت مطالب و خاطرات این عزیزان در کشور صورت بگیرد.

این مسئول با بیان اینکه با از دست دادن این عزیزان گنجینه‌ای از اسرار جنگ را از دست می‌دهیم، تأکید کرد: ان شالله با برگزاری این کارگاه‌ها شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

سردار بایرامی از رونمایی کتاب «پای گلدسته‌ کوهستان» در روستای کوهستان خبر داد و افزود: این مراسم عصر امروز (شنبه) با حضور «نصرت الله محمودزاده» نویسنده مازندرانی و اهل روستای کوهستان که با محوریت برادر شهیدشان «محمدحسین محمودزاده» به نگارش درآمده است، برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف جذب مخاطب مردمی در این روستا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها