نویسنده و پژوهشگر:

پاسداشت شهدا باید مردمی برگزار شود/ «پای گلدسته کوهستان» فرهنگ روستای «کوهستان» را معرفی می‌کند

«شاه‌رضایی» گفت: تقدیم ۲۶ شهید از یک روستا نشانه آن است که دفاع کاملا مردمی بوده و باید پاسداشت از شهدا هم مردمی باشد.
کد خبر: ۶۱۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸ - 19August 2023

پاسداشت شهدا باید مردمی برگزار شد/ «پای گلدسته کوهستان» فرهنگ روستای «کوهستان» را معرفی می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «محسن شاه رضایی» نویسنده و پژوهشگر عصر امروز در آئین رونمایی از کتاب «پای گلدسته کوهستان» که در حسینیه شهدای روستای کوهستان بهشهر برگزار شد، با بیان اینکه امنیت، نشاط و طراوت امروز را مدیون شهدا هستیم، اظهار داشت: تقدیم ۲۶ شهید از یک روستا دارای پیام است و نشانه آن است که دفاع کاملا مردمی بوده و باید پاسداشت از شهدا هم مردمی باشد.

شاه رضایی ادامه داد: حضور علما و آیت الله کوهستانی در این روستا مانند قناعتی است که ما آن را نمی‌بینیم، اما از وجودش برخوردار هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه «محمودزاده» افتخار ایران است و با آثاری که تولید کرد ذخایر بسیار مهمی را برای کشور فراهم کرد، بیان کرد: این نویسنده در کتاب «پای گلدسته کوهستان» فقط شهیدش را معرفی نمی‌کند بلکه روستای شما و آداب و فرهنگ را معرفی می‌کند؛ این قدرت قلم است و ایشان با این اقدام روستای شما را ملی کرد.

این نویسنده و پژوهشگر با بیان اینکه نهضت ترجمه روستای شما را بین المللی می‌کند، ادعان داشت: باید قدردان این نویسنده باشیم که این فرهنگ و آداب یک روستا را به سراسر کشور معرفی می‌کند.

شاه‌رضایی عنوان کرد: رونمایی از کتاب در جمع مردم از نکات بارز این اتفاق میمون و مبارک است و اتفاق کم نظیر است و ان شالله این الگو و مدل خوب را در سراسر کشور تسری خواهد داد؛ کتاب شهدا که در حسینیه رونمایی می‌شود نشان از تقدس کتاب دارد که برای شهید نوشته شده است.

حجت الاسلام حسینی پدر شهید و از رزمندگان دفاع مقدس نیز در سخنانی با بیان خصوصیات و ویژگی‌های شهید محمودزاده پرداخت و گفت: شهید محمودزاده از فعالین انقلاب بود و پدرشان از مفاخر کوهستان است.

وی ادامه داد: شهید «محمد حسین محمودزاده» که اولین شهید کوهستان است آبروی این روستا محسوب می‌شود.

حجت الاسلام حسینی گفت: دیدار و سرکشی از خانواده شهدا باعث قوت قلب آن‌ها می‌شود و کوهستان با وجود و برکت آیت الله کوهستانی ملی بود و با نوشتن و رونمایی این کتاب کوهستان جهانی و بین المللی خواهد شد.

کتاب «پای گلدسته کوهستان» بر اساس زندگی اولین شهید روستای کوهستان شهید «محمد حسین محمودزاده» در سال ۱۳۸۶ به قلم «نصرت الله محمودزاده» برادر این شهید و توسط انتشارات صریر به چاپ رسید و چاپ دوم آن نیز در سال ۱۴۰۲ انجام شد. این کتاب برگزیده دوازدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها