معاون هماهنگ‌کننده ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

اقدامات نیروی دریایی ارتش در جهت توسعه دیپلماسی دفاعی

امیر دریادار سیاری گفت: ناوگروهی که از هندوستان در بندرعباس پهلوگیری کرده است، رزمایش مشترک یک‌روزه‌‌ای را با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد.
کد خبر: ۶۱۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۹ - 20August 2023

معاون هماهنگ‌کننده ارتش:امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره پهلوگیری ناو رزمی «تریکند» نیروی دریایی هندوستان در سواحل کشورمان اظهار داشت: بازدید ناوگروه‎‌های کشور‌های دوست از بنادر یکدیگر یک اقدام معمول بوده و از سالیان گذشته در نیروی دریایی ارتش نیز وجود داشته است.

دریادار سیاری افزود: تاکنون ناوگروه‌های زیادی از کشور‌های منطقه همچون پاکستان، چین، هندوستان، روسیه و... در بنادر ما پهلو گرفته‌اند؛ ناوگروه‌های ما نیز در کشور‌هایی همچون عمان، آفریقای جنوبی، برزیل، چین، هندوستان، بنگلادش، سریلانکا، مالزی، اندونزی، قزاقستان و روسیه پهلو گرفتند؛ این‌ها اقداماتی است که برای توسعه دیپلماسی دفاعی در حال اجراست.

وی ادامه داد: این ناوگروه‌ها به‌طور معمول، پس از ورود طبق روش‌های مرسوم، دید و بازدید‌های خود را انجام می‌دهند و زمانی که می‌خواهند خارج شوند، یک رزمایش مشترک یک‌روزه را انجام می‌دهند که این امر در جهت تبادل تجربه، اطلاعات و توانمندی‌هایی که ما می‌توانیم در این رزمایش‌ها به‌وجود بیاوریم، کمک می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش یادآور شد: ناوگروهی که از هندوستان در بندرعباس پهلوگیری کرده است، در روزی که بندرعباس را ترک می‌کند، رزمایش یک‌روزه‌‌ای را به‌طور مشترک با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها