رئیس مرکز پایش فقر کمیته امداد کشور:

سامانه‌ ملی «سخا» با هدف جمع‌آوری اطلاعات نیازمندان و مؤسسات خیریه راه‌اندازی شد

باغبانی گفت: سامانه‌ ملی «سخا» با هدف جمع‌آوری اطلاعات نیازمندان و مؤسسات خیریه و برای ساماندهی خدمت‌‌رسانی به نیازمندان توسط کمیته امداد راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۶۱۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸ - 19August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «ابراهیم باغبانی» رئیس مرکز پایش فقر کمیته امداد کشور، مرداد در سفر به استان قزوین، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سامانه‌ ملی «سخا» با هدف جمع‌آوری اطلاعات نیازمندان و مؤسسات خیریه و برای ساماندهی خدمت‌‌رسانی به نیازمندان توسط کمیته امداد راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به هدف از راه‌اندازی این سامانه، اظهار کرد: ایجاد عدالت در توزیع کمک‌های مردمی به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند جامعه است و جلوگیری از موازی کاری‌ها در خدمت‌رسانی از جمله اهداف کمیته امداد در راه‌اندازی این سامانه است.

رئیس مرکز پایش فقر کمیته امداد کشور بیان کرد: سامانه «سخا» براساس شاخصه‌های دقیق اقتصادی، اطلاعات بانکی و تائیدیه‌های مردمی طراحی شده و هم‌اکنون این طرح در ۶ استان البرز، کرمانشاه، مازندران، گلستان، قم و قزوین درحال اجراست و تا پایان امسال نیز در سایر استان‌های کشور فعال خواهند شد.

وی افزود: در این طرح به افراد نیازمندی که تحت پوشش هیچ نهادی قرار ندارند پیامک ارسال می‌شود و بعد از اینکه این افراد وارد سامانه شدند، براساس رتبه‌بندی به جامعه احسان و نیکوکاری معرفی می‌شوند.

باغبانی ادامه داد: هر قدر شبکه‌های خیریه به این سامانه بیشتر وارد شوند و اطلاعات نیازمندان و خدماتی که ارائه می‌دهند را بیشتر ثبت کنند، جلوی موازی کاری‌ها گرفته خواهد شد و نیازمندی‌ها در سطح ملی مرتفع خواهد شد.

این مسئول در پایان با بیان اینکه سامانه سخا فرصتی برای استان‌های محروم و کم‌برخوردار فراهم می‌کند تا بتوانند از کمک‌ها در سطح ملی نیز بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: خیریه‌هایی که توان مالی کمی دارند با معرفی مراجعان نیازمند خود کمک خواهند کرد تا آنان از کمک‌های ملی هم بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار