به همت سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس؛

کتاب «پای گلدسته کوهستان» در مازندران رونمایی شد

به همت سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در مراسمی که عصر امروز در تکیه شهدای روستای کوهستان برگزار شد، از کتاب «پای گلدسته کوهستان» رونمایی شد.
کد خبر: ۶۱۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷ - 19August 2023

کتاب «پای گلدسته کوهستان» در مازندران رونمایی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، در مراسمی که عصر امروز با حضور مسئولین، خانواده‌های معظم شهدا و اهالی روستای کوهستان شهرستان بهشهر در تکیه شهدای این روستا برگزار شد، از کتاب «پای گلدسته کوهستان» رونمایی شد.

در این مراسم که با محوریت تجلیل از ۲۶ شهید روستای کوهستان برگزار شد، سرهنگ، ولی زاده جانشین فرمانده سپاه بهشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بین اینکه این برنامه در تجلیل از ۲۶ شهید روستای کوهستان و رونمایی از کتاب «پای گلدسته کوهستان» زندگی اولین شهید روستا برگزار شده است، بیان کرد: این روستا ۲۶ شهید در راه انقلاب و دفاع مقدس کرده است و باید قدردان این شهدا باشیم.

وی ادامه داد: این مراسم به همت سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سپاه ناحیه بهشهر، پایگاه بسیج روستای کوهستان و حوزه الغدیر شهر خلیل شهر در این برنامه همکاری داشتند.

این مسئول با بیان اینکه این برنامه برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست، گفت: امروز امنیت و اقتدار خود را مدیون خون پاک و مطهر شهدا هستیم، این کار بزرگ که در توصیف یکی از برگزیدگان این روستا نوشته شده است را ارج می‌نهیم.

این مسئول بر لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: باید گنجینه دفاع مقدس را به نسل‌های جدید بازنشر بدهیم و نسل جدید را با شهدا و فرهنگ دفاع مقدس آشنا کنیم.

در ادامه این مراسم بخش‌هایی از کتاب که به خاطرات سردار شهید «محمد حسن قاسمی طوسی»، شهید «مرتضی قاجار»، شهیدان «عبدالحمید» و «عبدالصاحب داوری»، شهید «حمیدرضا باطبی» و شهید «محمد حسین محمودزاده» مزین شده بود توسط نمایندگان خانواده این شهدا قرائت شد.  

تقدیر از خانواده سردار شهید «محمدحسن قاسمی طوسی»، «حمیدرضا قاجار»، «محمدحسین محمودزاده»، «حمیدرضا باطبی» و مادر شهید «عبدالحمید» و «عبدالصاحب داوری» بخش دیگر این برنامه بود و در پایان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی از کتاب «پای گلدسته کوهستان» رونمایی شد.  

کتاب «پای گلدسته کوهستان» بر اساس زندگی اولین شهید روستای کوهستان شهید «محمد حسین محمودزاده» در سال ۱۳۸۶ به قلم «نصرت الله محمودزاده» برادر این شهید و توسط انتشارات صریر به چاپ رسید و چاپ دوم آن نیز در سال ۱۴۰۲ انجام شد. این کتاب برگزیده دوازدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار