مدیرکل بنیاد شهید خراسان جنوبی خبر داد؛

اجرای پویش «هر چادر یک بیرق عزا برای امام حسین (ع)» در خراسان جنوبی

«نوفرستی» به اجرای پویش «هر چادر یک بیرق عزا برای امام حسین (ع)» در استان اشاره کرد و گفت: در این پویش، چادر‌های مشکی بلا استفاده‌ای که بانوان تحویل ستاد‌های اربعین داده‌اند تبدیل به پرچم‌های حسینی شده و اکنون توزیع این پرچم‌ها بین خانواده‌های شاهد آغاز شده است.
کد خبر: ۶۱۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳ - 20August 2023

اجرای پویش «هر چادر یک بیرق عزا برای امام حسین(ع)» در خراسان جنوبی«ابوالفضل نوفرستی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای ۲۴۵ آزاده دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت: آزادگان انسان ‌های بزرگی هستند که با مقاومت در برابر اعتقادات و ارزش‌‌های ایران اسلامی اسارت را تحمل کرده و اجازه ندادند قدرت‌‌های بیگانه آن‌ها را پایمال کنند.

وی با تأکید بر اینکه آزادگان در انتقال مفاهیم دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت، مقاومت و اسارت به نسل جوان نقش مهمی دارند، بیان داشت: آزادگان در برابر دشمن سر خم نکرده و جوانمردانه در مقابل آن‌ها ایستادند و بدون تردید عزت انقلاب شکوهمند ایران مرهون خون شهدا و مرهون ایستادگی و مقاومت آزادگان قهرمان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی تبیین و ترویج جانفشانی‌های آزادگان در دوران دفاع مقدس را برای نسل جوان و نوجوان جامعه ضروری دانست و عنوان کرد: آزادگان گنجینه‏‌هاى ارزشمندى هستند که فرهنگ انسان‏‌ساز دوران اسارت را در خود نهفته دارند لذا ثبت وقایع اسارت، پلى براى انتقال این فرهنگ به آینده‌سازان جامعه است.

نوفرستی با تأکید بر اینکه باید بصیر و آگاه‌تر از همیشه در صحنه حضور داشته باشیم، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی امروز پس از شکست در هشت سال دفاع مقدس به جنگ شناختی روی آوردند که به فضل الهی و بیداری ملت ایران اسلامی و پیروی از ولایت این ترفند هم با شکست مواجه خواهد شد.

وی در ادامه به اجرای برنامه «آبروی محله» اشاره کرد و گفت: این برنامه مختص شهدای هر محله است که از سال گذشته در استان آغاز شده و در طول سال هر ماه دو تا سه جلسه به همین عنوان مختص شهدای هر محله در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه برقراری ارتباط بیشتر مردم با خانواده شهدا یکی از راه‌های تکریم خانواده‌های شهدا است، ادامه داد: این طرح در همین راستا برنامه‌ریزی شده و براساس تعداد شهدای هر محله، جلساتی در طول ماه مختص شهدا در دستور کار قرار دارد.

نوفرستی همچنین به اجرای پویش «هر چادر یک بیرق عزا برای امام حسین (ع)» در استان اشاره کرد و متذکر شد: در این پویش، چادر‌های مشکی بلا استفاده‌ای که بانوان تحویل ستاد‌های اربعین داده‌اند تبدیل به پرچم‌های حسینی شده و اکنون توزیع این پرچم‌ها بین خانواده‌های شاهد استان آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی این پارچه‌ها را در گام اول جمع‌آوری کرده و سپس ۲ هزار پرچم از آن تولید کرده‌اند که قرار است به دست خانواده‌های شهدای استان برسد و توزیع این پرچم‌ها با هدف ترویج هر چه بیشتر فرهنگ حسینی و اربعین آغاز شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار