مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع:

تجهیز جنگنده «کوثر» به موشک‌ها و راکت‌های هوشمند/ پهپاد و جنگنده «قاهر» در حال ساخت است

امیر سرتیپ دوم «خواجه‌فرد» با اشاره به تجهیز جنگنده کوثر به سلاح‌های روز دنیا، گفت: موشک‌ها و راکت‌های هوشمند در حال پیاده‌سازی بر روی این جنگنده است.
کد خبر: ۶۱۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶ - 20August 2023

طراحی و تولید یک رادار خاص برای جنگنده کوثربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «افشین خواجه‌فرد» مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگوی تلویزیونی با ویژه‌برنامه روز صنعت دفاعی شبکه دوم سیما، با اشاره به دستاورد‌های این سازمان، اظهار داشت: پروژه «قاهر» را در دو ویرایش جدید که بدون سرنشین است، طبق دو ماموریتی که به ما واگذار شده بر روی آن کار می‌کنیم؛ البته یکی از نیرو‌ها خواستار استفاده از این هواپیما شده که در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

امیر خواجه‌فرد ادامه داد: اکنون ویرایشی از آن هواپیما را به یک کاربرد رسانده‌ایم؛ حتی در فرآیند توسعه آن محصول نیز، محصول میان‌راهی استخراج کرده‌ایم که از نظر اقتصاد کار و توسعه فناوری بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: ما قاعدتاً باید هواپیمای قاهر را به‌عنوان یک محصول تحقیقاتی و توسعه فناوری استفاده می‌کردیم؛ اما همان محصول میان‌راهی که توسعه فناوری بود، یک مشتری با یک کاربرد بسیار ویژه در یکی از نیرو‌های مسلح پیدا کرد که در ماه‌های آینده شاهد آن خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع درباره هواپیمای «سیمرغ» نیز، بیان کرد: هواپیمای سیمرغ یک هواپیمای ترابری ۴ تا ۶ ت‍ُن است. در نقشه راهی که حتی قبل از انقلاب برای خرید هواپیما داشته‌ایم، چنین هواپیمایی در نقشه راه خرید قرار داشت و امروز با تلاش جوانان عزیزمان این هواپیما پرواز کرده است.

وی با اشاره به جت آموزشی «یاسین» که برای آموزشی خلبانی در نیرو‌های مسلح طراحی و تولید شده است، افزود: در حوزه هواپیمای جت آموزشی یاسین اولین فروند نمونه معیار تولید را ساختیم که به موازات آن چند فروند دیگر را در خط تولید داریم. البته قرار است در یک یا دو هفته آینده این هواپیما پرواز کند.

امیر خواجه‌فرد در ادامه با بیان اینکه تعدادی از جنگنده‌های کوثر آماده است و احتمالاً در هفته دفاع مقدس یک مانوری را از این هواپیما داشته باشیم، گفت: هواپیمای جنگنده کوثر در حال تجهیز به سلاح‌های روز دنیاست.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع عنوان کرد: موشک‌ها و راکت‌های هوشمند در حال پیاده‌سازی بر روی جنگنده کوثر است و رادار خاصی را برای این هواپیما آماده کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار