نماینده ولی فقیه در استان همدان:

شوراهای امر به معروف در دستگاه‌های اداری جدی‌تر عمل کنند

حجت‌الاسلام «شعبانی» گفت: اگر شوراهای امربه معروف در دستگاه‌ها درست عمل می‌کردند مسئولین ضعیف به پست‌ها و میزهای مدیریتی تکیه نمی‌زدند‌.
کد خبر: ۶۱۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ - 21August 2023

شوراهای امر به معروف در دستگاه‌های اداری جدی‌تر عمل کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان در اولین همایش رابطین امر به معروف ادارات، اظهار داشت: مر به معروف و نهی از منکر فقط محدود به مسائل عفاف و حجاب نیست. امر به معروف و نهی از منکر در رفتارهای اداری و وظایف ذاتی ادارات هست.

وی افزود: تفاوت دیدگاه در کنش‌گری اجتماعی ایجاب می‌کند ذائقه شناسی از مخاطب داشته باشیم تا اثر گذاری مطلوب اتفاق بیفتد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: مسئله فساد اداری و ترک فعل مسئولان نقطه اشتراک مطالبه گران و مردم است و در این رابطه نباید کوتاهی باشد.

وی با تاکید براینکه در دستگاه‌ها هر کس نمی‌تواند کار را به درستی پیش ببرد کناره گیری کند، حراست‌ها باید دقت بیشتری داشته باشند، گفت: اگر شوراهای امربه معروف در دستگاه‌ها درست عمل می‌کردند مسئولین ضعیف به پست‌ها و میزهای مدیریتی تکیه نمی‌زدند‌.

حجت‌الاسلام شعبانی تصریح کرد: فساد اداری فقط اختلاس مالی نیست، بلکه هر ترک فعلی که منجر به اتلاف وقت مردم هم باشد هم فساد اداری اتلاق می‌شود که موجب نارضایتی مردم هم می‌شود.

وی عنوان کرد: کسی که توانایی اداره کار ندارد نباید مسئولیت قبول کند این شرعا خلاف است. آیا مردم عادی و کارمند عادی که متوجه تخلفی می‌شود جرأت بیان و طرح مسئله در اداره را دارد؟

امام جمعه همدان با تاکید براینکه باید مشتاقانه به‌دنبال اصلاح امور باشیم ، گفت:: پیامبر اکرم (ص) فرمودند جامعه اصلاح نخواهد شد مگر اینکه ضعفا بدون ترس بتوانند به حکومت نقد کنند.

وی با اشاره به اینکه مطالبه باید ضابطه‌مند و قاعده‌مند باشد، برخی مطالباتی طرح شده در تحقیق معلوم شده کذب محض است، متذکر شد: دادستان و بازرسین از آمرین به معروف و‌ناهیان از منکر حمایت و دفاع کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار