در نشست بصیرتی کارکنان صنایع دفاعی حضرت یونس (ع) مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: قدردانی مجاهدان جهان اسلام از جمهوری اسلامی/ پیشرفت‌های صنعت دفاعی هژمونی نظام سلطه را درهم شکست

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: امروز پیشرفت‌های صنعت دفاعی موجب اقتدار، عزت، سربلندی و غرور ملی و مایه افتخار جهان اسلام شده؛ هژمونی نظام سلطه را درهم شکسته و حیثیتی که طی ۲۰۰ سال سلطنت حکام جور مخدوش شده بود اصلاح شد؛ بر همین اساس باید خداوند را شاکر و قدردان تلاش‌های کارکنان صنایع دفاعی باشیم.
کد خبر: ۶۱۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ - 23August 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: پیشرفت‌های صنعت دفاعی هژمونی نظام سلطه را درهم شکست/ قدردانی مجاهدان جهان اسلام از جمهوری اسلامیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست بصیرتی کارکنان صنایع حضرت یونس علیه‌السلام وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ضمن تبریک روز صنعت دفاعی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی از بدو تولد تاکنون علی‌رغم میل بدخواهان، دشمنان و نظام سلطه ماندگار شده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی راه جدیدی را پیش روی بشریت قرار داده این راه بیانگر این حقیقت است که همیشه حق با نظام سلطه و استکبار نیست و بندگان مومن خدا هم حق به جانب هستند.

این مسئول گفت: اگر به اراده دشمنان بود انقلاب اسلامی نباید ۴۵ ساله می‌شد اما «ومکرو ومکرالله والله خیرالماکرین». دست خدا بالای دست کسانی است که می‌خواهند به مردم ظلم روا دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: در ۴۵ سالگی عمر با برکت انقلاب اسلامی با این حقیقت مواجه هستیم که دشمن نخواسته بود تا بمانیم و نتوانست اما نظام مقدس جمهوری اسلامی و امت حزب‌الله خواستند و توانستند. نقطه اوج نخواستن دشمن، تحمیل جنگ به ایران اسلامی بود. هشت سال دفاع مقدس عرصه بی‌نظیر مواجهه دو جریان حق و باطل بود. صدام به نمایندگی از نظام سلطه، مرتجعین منطقه و گروه‌های معارض آمده بود تا انقلاب اسلامی را ساقط کند اما ایستادگی مردم همیشه در صحنه و نیروهای مسلح، او را در رسیدن به این هدف خصمانه ناکام گذاشت و بعد از آن توسط اربابانش سرنگون شد.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: از حماسه جاوید دفاع مقدس ۴۳ سال می‌گذرد؛ شرایط دفاعی امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با صدر انقلاب و بدو جنگ تحمیلی قابل قیاس نیست. آن دوران هرچند دست مردم خالی بود اما با همت بلند و انگیزه‌های بسیار بالا ایستادگی و مقاومت کردند و اینک جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از دانش و توانمندی جوانان و نیروهای متخصص و متعهد به جایگاهی رسید که در سطح منطقه و بین‌الملل نقش تعیین‌کننده و اثرگذاری دارد.

وی با تأکید بر اینکه پیشرفت‌های حوزه صنعت دفاعی بازدارنده و منطبق بر پیشرفت‌های فناورانه در سطح جهانی است و به سوی قله‌های پیشرفت به پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: امروز نیروهای توانمند، قادر، قابل و حاضر در میدان حوزه دفاعی، خار چشم دشمنان شده‌اند. کشورهایی که در دوران دفاع مقدس از دادن تسلیحات و تجهیزات به جمهوری اسلامی دریغ می‌کردند امروز درخواست همکاری از جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی و نظامی دارند.

این مسئول گفت: بحمدالله نیرو‌های مسلح در زمینه‌های مختلف دفاعی به رغم محدودیت‌ها و تحریم‌ها با تکیه بر جوانان نخبه و دانشمندان متعهد و جهادی این مرز و بوم در یک منظومه هماهنگ، با دستیابی به دانش، فناوری و سامانه‌های پیشرفته و سطح بالا قرار دارد و دنیا به این باور رسیده که جمهوری اسلامی قدم‌های بزرگی در عرصه دفاعی برداشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: امروز مجاهدان جهان اسلام قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند چراکه با پشتیبانی از رزمندگان جبهه مقاومت عرصه را بر زورگویان عالم تنگ کرده‌اند.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: امروز جهان اذعان دارد که قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های زمینی، دریایی، هوایی، فضایی، موشکی، پهپادی و سایبری و ورود به حوزه هوش مصنوعی صرفاً یک توانمندی ناشی از مهندسی معکوس نیست، بلکه به توانمندی‌هایی دست‌‌یافته که قدرت‌های نظامی بزرگ جهان در پی بهره‌مندی از دستاورد‌های آن هستند.

وی ابراز داشت: امروز پیشرفت‌های صنعت دفاعی بی‌نظیر و خوداتکاست. موجب اقتدار، عزت، سربلندی و غرور ملی و مایه افتخار جهان اسلام شده؛ هژمونی نظام سلطه را درهم شکسته و حیثیتی که طی ۲۰۰ سال سلطنت حکام جور مخدوش شده بود اصلاح شد؛ بر همین اساس باید خداوند را شاکر بود و قدردان تلاش‌های کارکنان صنایع دفاعی باشیم. 

این مسئول گفت: یکی از ارزش‌های دفاع مقدس، پیشرفت‌های دفاعی است. بسترساز و هموارکننده پیشرفت‌های امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی و نظامی، جانفشانی‌ها و شهادت‌طلبی‌های شهدا، جامعه ایثارگری و پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف است که باید قدردان وجود شریف آنان بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار