معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح:

قرآن‌سوزی در اروپا برای ایجاد اختلاف بین ملت‌هاست

امیر سرتیپ «باقری» با اشاره به عمل شنیع قرآن‌سوزی در اروپا، گفت: این اقدام، حرکتی برای تحریک احساسات مسلمانان و اختلاف‌افکنی بیشتر بین تمدن اسلامی و غرب است.
کد خبر: ۶۱۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱ - 23August 2023

امیر سرتیپ باقریبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدحسن باقری» معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح در آیین اختتامیه دومین رویداد مسابقات کوهنوردی ارتش‌های جهان (سیزم) که صبح امروز در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، اظهار داشت: این صعود با شعار «صعود برای صلح» برگزار شد، بنابراین همه شرکت‌کنندگان در این رویداد ورزشی که انسان‌ها را به صلح فرامی‌خواند، توانستند با موفقیت حضور یابند و این هم موضوعی قابل تحسین است.

امیر سرتیپ باقری افزود: امروز دنیا بیش از هر زمانی محتاج صلحی است که انسان‌ها در پرتو آن با آرامش زندگی کنند؛ اما متأسفانه بازیگران عرصه جهانی که منافع خود را در درگیری، نزاع و جنگ جستجو می‌کنند، نه‌تنها در مسیر صلح حرکت نمی‌کنند، بلکه دائماً با کمک ابزار رسانه سعی در وارونه جلوه دادن حقایق و اختلاف‌انگیزی بین کشور‌ها دارند.

معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: امروز یکی از نتایج ایجاد اختلاف بین ملت‌ها، اقوام، کشور‌ها و حتی تمدن‌ها این است که در اروپا اجازه می‌دهند به قرآن این کتاب آسمانی اهانت کنند؛ کتابی که پیام خداوند به انسان‌ها و به‌ویژه بیش از یک میلیارد مسلمان است؛ این اقدام حرکتی برای تحریک احساسات مسلمانان و اختلاف‌افکنی بیشتر بین تمدن اسلامی و غرب است.

وی‌ عنوان کرد: ما در پایان این رویداد که با شعار صعود برای صلح برگزار شد، دوستی، همدلی، همراهی و همکاری را به زیبایی به نمایش گذاشتیم و نشان دادیم که جاده صلح می‌تواند با در کنار هم قرار دادن ملت‌ها، همزیستی و همکاری‌ها را برای تحقق اهداف بزرگ انسانی محقق سازد.

امیر باقری با اشاره به ابتکار جمهوری اسلامی ایران در پیشنهاد برگزاری این رویداد ورزشی و صعود برای صلح، خاطرنشان کرد: این برنامه می‌تواند در سال‌های آتی به میزبانی سایر کشور‌ها برگزار شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار