معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش:

مسابقات ورزشی باعث استحکام روابط صلح‌آمیز بین دولت‌ها می‌شود

امیر سرتیپ «فلاح» با اشاره به مسابقات «سیزم» گفت: دیپلماسی ورزش که زبان مشترک همه کشور‌های جهان است، ضمن‌ استحکام‌بخشی به روابط دوستانه و صلح‌آمیز بین دولت‌ها، ثبات و امنیت بین کشور‌ها را نیز افزایش خواهد داد.
کد خبر: ۶۱۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷ - 23August 2023

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «عباس فلاح» معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش در آیین اختتامیه دومین رویداد مسابقات کوهنوردی ارتش‌های جهان (سیزم) که صبح امروز با شعار «صعود برای صلح» در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ، تمدن و هنر ایران اسلامی در طول تاریخ بر کسی پوشیده نیست و به گواه همین تاریخ، ایران همواره صلح‌طلب و خواهان روابط مسالمت‌آمیز با جامعه جهانی بوده است.

امیر سرتیپ فلاح ادامه داد: به همین جهت با الهام از فلسفه برگزاری مسابقات کمیته جهانی سیزم که ورزش برای صلح است، صعود به قله دماوند به‌عنوان مظهر آزادی، آزادگی، پایداری و‌ صلابت ایرانیان را با شعار صعود برای صلح انتخاب کردیم.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش افزود: برای دومین سال متوالی توانستیم این مسابقات را با شرکت ۱۲۰ کوهنورد از هفت کشور طی سه روز با موفقیت به انجام برسانیم.

وی گفت: تداوم این‌گونه برنامه‌ها آن هم با دیپلماسی ورزش که زبان مشترک همه کشور‌های جهان است، ضمن‌ استحکام‌بخشی به روابط دوستانه و صلح‌آمیز بین دولت‌ها، ثبات و امنیت بین کشور‌های منطقه و جهان را نیز افزایش خواهد داد و موجب پیدایش بستری مناسب برای ارتقای روابط فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بین‌ ملل جهان خواهد شد.

امیر فلاح خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان میزبان این مسابقات، رهاورد آن را که همان استحکام روابط بین کشور‌های شرکت‌کننده است، بسیار مثبت ارزیابی می‌کند و تداوم آن را امری در جهت ارتقای پیام صلح و دوستی میان جوامع بین‌المللی می‌داند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار