سوگواری شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) در پیاده راه امیرکبیر

به مناسبت شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها)، مراسم سوگواری و ذکر مصیبت در قالب "همایش ریحانه الحسین (ع) " با مشارکت فرهنگسرای اخلاق و هیئت دو طفلان حضرت زینب (س)، جمعه سوم شهریور ماه سالجاری از ساعت ۱۶ در پیاده راه امیرکبیر برپا می‌شود.
کد خبر: ۶۱۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰ - 23August 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، به مناسبت گرامی داشت ایام شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) و به منظور نهادینه شدن پیام حماسه حسینی در بین خانواده ها، همایش ریحانه الحسین (ع) با حضور سخنرانان، مادحین اهل بیت (علیهم السلام)، قرائت اشعار و دکلمه خوانی، اجرای سرود و تعزیه خوانی روز جمعه سوم شهریور از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در محوطه باز مقابل متروی پیاده راه امیرکبیر برپا می‌شود.

بر اساس این خبر، در این همایش حجت الاسلام والمسلمین مصطفی کرمی علاوه بر ذکر مصیبت سوگواری سید و سالار شهیدان به ذکر رنج‌های حضرت رقیه (سلام الله علیها) در واقعه عاشورا، به روایت اسیری آن حضرت به همراه زنان بنی هاشم پرداخته و نحوه‌ی شهادت آن حضرت در خرابه‌های شام را بازگو می‌کند.

این خبر می‌افزاید، شعر خوانی، دکلمه خوانی نونهالان و نوجوانان و اجرای سرود و تعزیه خوانی؛ و مداحی و مرثیه سرایی کربلایی محسن عراقی در منقبت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و دختر سه ساله آن حضرت از دیگر بخش‌های این همایش است. پیاده راه امیرکبیر در خیابان ۱۷ شهریور واقع است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار